Hvordan: Åbent WiFi på eksisterende LAN
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 08:54

Hej,

Jeg har et LAN der har en ADSL-linie til internettet.

Nu er det så et ønske at vores kunder kan sidde i en ventesal og gå på
internettet via et access-point.
Jeg vil tilslutte mit access-point til LAN'et.
Men de to netværk må ikke kunne se hinanden.

Access-pointet har jeg sat op til at have sin egen IP klasse og subnet
(forskellig fra LAN'et) på LAN-interfacet. WAN-interfacet er kombatibelt med
mit interne LAN.
Access-pointet sidder i en DELL Powerconnect 3424 - denne har mulighed for
VLAN m.m.
3424'eren er forbundet til en Powerconnect 5324 som så er forbundet til en
firewall (som er gateway).

Skal jeg ikke lave to VLANs og sørge for at WiFi VLAN'et ryger direkte ud på
gateway'en? Eller griber jeg det forkert an?

Jeg behøver ikke en fuld detaljeret forklaring - bare grundtrækkene - ellers
kan jeg nok spørge igen.

mvh
///M