VPN - Nybeg......
Fra : EUK

Dato : 08-11-06 08:31

Hej NG

Hvor svært kan det være !

Jeg har firma med local net, og router til at håntere dette ( statisk IP ).
Hjemme har jeg local net, og router af samme type til at håndtere hjemmets
netværk( statisk IP ).
VPN funktion er enabel i begge routere!
Begge local net virker fint, med trådløst netværk og deling af mapper osv.

Nu kommer så ønsket om en VPN forbindelse.... og jeg følger vejledningen for
oprettelse af VPN i XP.
Men kan ikke få forbindelse.

SPØRGSMÅL :

Skal der ikke åbnes nogle porte i mine routere ?
Skal der anvendes en speciel "VPN" klient ?

Mvh.

Esben

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-11-06 22:53

"EUK" <e-v@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SPØRGSMÅL :
>
> Skal der ikke åbnes nogle porte i mine routere ?
> Skal der anvendes en speciel "VPN" klient ?

Hvis det er PPTP vi snakker om, så tjek om du køre på samme net som i
firmaet

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Morten Christensen

Dato : 09-11-06 08:52

EUK skrev dette den 08-11-2006 08:30:
> [...]
>
> SPØRGSMÅL :
>
> Skal der ikke åbnes nogle porte i mine routere ?
> Skal der anvendes en speciel "VPN" klient ?

Der skal være en vpn-server på kontoret og en vpn-klient hjemme. VPN er
blot en massebetegnelse for private forbindelser og omfatter et utal af
inkompatible standarder, så server og klient skal passe sammen.

Er der en vpn-server indbygget i kontor-routeren eller er det "bare"
vpn-passthrough ?

--
Morten Christensen

Fra : EUK

Dato : 09-11-06 13:48

Tak for din reaktion......

> Der skal være en vpn-server på kontoret ....... Hvordan laver jeg det (
> Er det en funktion der findes i XP som standard )?

Jeg har jo i XP fået min "VPN" opkalds rude og under egenskaber - mulighed
for diverse opsætninger.

> [...]
>klient skal passe sammen.
>
> Er der en vpn-server indbygget i kontor-routeren eller er det "bare"

Det ser ud til at være en passthrogh....men jeg skal vel ind og kigge på
noget PPTP opsætning ?

Esben