Trafik overvågning (internet forbindelse)
Fra : Andreas

Dato : 07-11-06 08:36

Jeg søger et program som f.eks. via SNMP kan snakke med en router
(Cisco) og så lave nogle oversigter over hvilke typer trafik der
kører.. evt. også en oversigt over mest besøgte websites..

Programmet skal være til Windows

AND

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-11-06 09:16

On 2006-11-07, Andreas <turboand@gmail.com> wrote:

> Jeg søger et program som f.eks. via SNMP kan snakke med en router
> (Cisco) og så lave nogle oversigter over hvilke typer trafik der
> kører.. evt. også en oversigt over mest besøgte websites..

En Cisco-router gemmer ikke umiddelbart historiske data over hvilke
typer trafik, den har routet (overvej, hvilke datamængder det ville løbe
op i).

Det du skal kigge på er netflow.
http://cisco.com/en/US/tech/tk812/tsd_technology_support_protocol_home.html

--
Andreas

Fra : Andreas

Dato : 07-11-06 09:26

> En Cisco-router gemmer ikke umiddelbart historiske data over hvilke
> typer trafik, den har routet (overvej, hvilke datamængder det ville løbe
> op i).

Det er jeg godt klar over... Men man kunne jo kigge i arp/nat
tabellerne med et eller andet interval og på den måde finde ud af
hvem der blev snakket med.. alternativt kan jeg smide alt trafikken der
går til/fra routeren forbi en pc med noget værktøj på det at lave
noget fin grafik

Jeg er vil ikke samle trafik op, blot have et overblik. Men måske jeg
bare skulle sætte Etherreal til at sniffe et par dage

AND

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-11-06 10:11

On 2006-11-07, Andreas <turboand@gmail.com> wrote:

> Det er jeg godt klar over... Men man kunne jo kigge i arp/nat
> tabellerne med et eller andet interval og på den måde finde ud af
> hvem der blev snakket med..

Du spurgte til trafiktyper, det giver dette dig ikke.

> Jeg er vil ikke samle trafik op, blot have et overblik.

Og det er det netflow giver.

--
Andreas

Fra : Andreas

Dato : 07-11-06 14:02

> Og det er det netflow giver.

Jeg må læse op på netflow, kender intet til det... Havde håbet på
en hurtig nem løsning da det er en lille dødsyg internet forbindelse
med 50 brugere.

AND

Fra : Niklas Petersen

Dato : 07-11-06 15:03

Andreas wrote:

> Jeg må læse op på netflow, kender intet til det... Havde håbet på
> en hurtig nem løsning da det er en lille dødsyg internet forbindelse
> med 50 brugere.
>
> AND

Prøv at kigge på http://www.ntop.org

Det er rimelig nemt at sætte op.