2 ROUTERE ????
Fra : Lars

Dato : 03-11-06 21:53

Hej

Jeg har 2 routere... Lad os kalde dem 1 og 2

1 - er en linksys trådløs router hvor der bla. er forbindelse til
Internet.
Her er der tilsluttet flere clienter, både trådløst og kabel.

2 - er også en trådløs Linksys router hvor der kun er trådløse
brugere.

Problemet er, at jeg kan ikke få de to netværk til at tale sammen som
et stort netværk..
f.eks er jeg selv på router 1 og har delt nogle mapper.
Ham der "sidder" på router 2 kan ikke komme i forbindelse med mig og
omvendt....

Er der nogen der kan hjælpe ??
Hvordan får jeg de to routere til at være et stort netværk som der
skal dele
Internetforbindelsen på router 1

Mvh
Lars

Fra : Lars Grau

Dato : 03-11-06 23:10

Hej

Jeg vil ændre router 2´s IP adresse så den bliver i sammen gruppe som router
1.

Feks. router 1 har ip 192.168.2.1
og router 2 har 192.168.2.2
så skulle de gerne være i et stort net, og husk arbejds gruppe også skal
være den sammen.

/ Lars

Fra : blip@mail.dk

Dato : 03-11-06 23:37

Lars Grau skrev:

> Er der nogen der kan hjælpe ??
> Hvordan får jeg de to routere til at være et stort netværk som der
> skal dele
> Internetforbindelsen på router 1

Prøv at tilkoble kabelet fra router 1 LAN-port til router 2's LAN-port
(ikke WAN-porten)
Derved styrer router 1 al netværkstrafikken (tildeling af ip-adresser
m.v.)
Internet skal stadigt kobles til router 1 WAN-port.
Det er den nemmeste løsning.

/Blip

Fra : JJ

Dato : 04-11-06 08:34

<blip@mail.dk> wrote in message
Lars Grau skrev:

> [...]

m.v.)
Internet skal stadigt kobles til router 1 WAN-port.

Så sakl DHCP slåes fra i ruter 2, ellers vil de to ruter slås om at udele
IP-adresser.

JJ

Fra : sjakalen

Dato : 11-12-06 20:11

> [...]
>
> /Blip
>

> Så sakl DHCP slåes fra i ruter 2, ellers vil de to ruter slås om at udele

virker den trådløse enhed så i router 2 ?
også acces via mac adresser i router 2
er newbi.som skal lave have cc modem/router før min trådløse router. kan
det gøres på samme måde

Søren