Netværksdisk med FTP
Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 03-11-06 12:45

Hej NG

Er der nogen her inde, som kan anbefale en ekstern HD, som kan
tilsluttes mit netværk og indeholder en FTP-server?
Helst ikke for dyrt, men alle forslag er velkomne.

På forhånd tak
Ole Møller Christensen

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 03-11-06 13:28

Ole Møller Christensen wrote:
> [...]
> tilsluttes mit netværk og indeholder en FTP-server?
> Helst ikke for dyrt, men alle forslag er velkomne.

Hvad med en maxtor shared storage kombineret med open mss
(http://www.openmss.org/)

eller:
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1119460469976&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

og
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1119460471050&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Den sidste kræver og lidt linux fidling, men så skulle den også
kunne det meste.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 03-11-06 19:23

"Ole Møller Christensen" <o.m.c@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen her inde, som kan anbefale en ekstern HD, som kan
> tilsluttes mit netværk og indeholder en FTP-server?
> Helst ikke for dyrt, men alle forslag er velkomne.

Hej

Køb en Synology DS-106(SATA HD) eller en Synology DS-101j (PATA HD)
www.synology.com

Det virker bare. Har selv haft en DS-101g+ i mere end 1 år og den virker
upåklageligt. Jeg bruger FTP delen meget uden problemer.

Hilsen

Jacob

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 04-11-06 10:32

Jacob Jørgensen <gismoREMOVE@12move.dk> skrev:
>Køb en Synology DS-106(SATA HD)
>eller en Synology DS-101j (PATA HD)
>www.synology.com

Den virker som en lækker sag sådan en Synology, så det bliver
nok sådan en (106). Lidt dyrere end jeg havde håbet på, men nok
i sidste ende hvad jeg havde regnet med det ville koste.

Tak for foreslagene begge to (og i den sammenhæng...: Skal man
hedde Jacob for at kunne komme med forslag til NAS-diske?).

Venlig hilsen
Ole Møller Christensen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 04-11-06 16:46

> [...]
>
> Tak for foreslagene begge to (og i den sammenhæng...: Skal man
> hedde Jacob for at kunne komme med forslag til NAS-diske?).

Ikke nødvendigvis
Tilslutter mig Synology, har selv 2 kørende og det virker bare

Jørgen

Fra : Rander

Dato : 10-11-06 17:14

04 Nov 2006 09:32:20 GMT brugte Ole Møller Christensen 15 linier på at
fortælle dette til dk.edb.netvaerk:

>Tak for foreslagene begge to (og i den sammenhæng...: Skal man
>hedde Jacob for at kunne komme med forslag til NAS-diske?).

Slet ikke - jeg tilslutter mig koret af tilfredse Synology-ejere. Har selv
en 106e, og den fungerer bare uden problemer - dejlig nem webbaseret
administration, flere funktioner jeg næppe får brug for - især muligheden
for at lade den køre som printerserver (for en HP LaserJet 1100, tilsluttet
via USB-Parallel konverter) er jeg rigtig glad for - det betyder at min
nabo slipper for at komme rendende med disketter/USB-sticks med deres
dokumenter på, med deraf følgende konverteringsproblemer - netkablet hen
over trappen havde vi i forvejen...
http://rander.dk (finally up again!)

Ingen kender årsagen til, at der i år er sket en så forholdsvis kraftig stigning i antallet
af 100-årige fødselarer, men den varme og lange sommer kan være årsagen. (Jyllands-Posten)