PoE fødet switch
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 22:15

Spurgte for nogle måneder siden og Asbjørn anbefalede Allied Telesyn
FS705PD, men den var udgået fra markedet.

Så derfor på den igen. Jeg søger en switch 5-8 porte som kan få sin strøm
via PoE fremfor egen strømforsyning.

Har forespurgt hos D-link, Linksys og Zyxel uden held.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-11-06 22:36

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> writes:

> [...]
> via PoE fremfor egen strømforsyning.
>
> Har forespurgt hos D-link, Linksys og Zyxel uden held.

Jeg er ikke overrasket. Typisk bruges PoE til at føde et slut-apparat
(f.eks. en IP telefon) via PoE, ikke en hel switch selvom det er
teoretisk muligt.

Hvis jeg husker den gamle tråd ret, så skal den sidde på et
utilgængeligt sted uden 220V. Men hvorfor var det lige at du ikke
kunne trække et 220V kabel parallelt med netværks kablet op til
switchen?

Kai

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 23:17

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> utilgængeligt sted uden 220V. Men hvorfor var det lige at du ikke
> kunne trække et 220V kabel parallelt med netværks kablet op til

Fordi de skal bruges dels på mobile steder og besværligt tilgængelige
områder hvor der ikke er strøm lige i nærheden.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-06 22:56

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
> via PoE fremfor egen strømforsyning.
>
> Har forespurgt hos D-link, Linksys og Zyxel uden held.

Okay

Kan du evt ikke bare købe en normal switch, fx
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230460 8gigabit porte og
bruger under 5W så du burde bare finde en passende POE adabter og koble til
den. det er jo højt sansynligt den bruger 5 eller 12VDC
http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=368 kan køre 5 eller 12V og op til
12W

Men hmm 8gigabit switch med POE; troede sku ikke man kunne POE på gigabit
link?
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1154470049901&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 23:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news:dK82h.102$2K2.68@news.get2net.dk:

> [...]
> porte og bruger under 5W så du burde bare finde en passende POE
> adabter og koble til den. det er jo højt sansynligt den bruger 5 eller

Tror du misforstår noget. Switchen skal jo have strømmen fra PoE og den kan
man ikke bare lige, medmindre den er forberedt til det.

> [...]
> http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=U
> S%2FLayout&cid=1154470049901&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Igen, linket er en switch som skaber PoE ud, men det skal jeg ikke bruge.
Jeg skal bruge en switch der får sin power fra PoE.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-06 23:30

> Tror du misforstår noget. Switchen skal jo have strømmen fra PoE og den
> kan
> man ikke bare lige, medmindre den er forberedt til det.

Jeg har forstået dit spørgsål fuldt ud... tror bare ikke lige du forstod min
løsning?

En alm. swich som kører på 5Vdc eller 12Vdc, så kobler du da bare en POE
adabter ind, istedet for den normale ekterne power suply.. tror det er svært
at finde det andet med indbygget POE adabter på fx uplink port e.l

> Igen, linket er en switch som skaber PoE ud, men det skal jeg ikke bruge.
> Jeg skal bruge en switch der får sin power fra PoE.

Det var bare et spørgsmål til emnet fra mig.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 23:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news92h.110$Yh3.43@news.get2net.dk:

> [...]
> POE adabter ind, istedet for den normale ekterne power suply.. tror
> det er svært at finde det andet med indbygget POE adabter på fx uplink

Hvordan vil du få strømmen ind i switchen? Vil du have jeg skal lave et
kabel selv der tager strømmen ud af de 2 ledere i RJ45 kablet, laver en
adapter til strøm samtidigt med data fra kablet fødes ind i switchen?

Ærlig talt, en løsning jeg meget gerne vil undgå.

--
Bjarke Andersen

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 01-11-06 23:51

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> kabel selv der tager strømmen ud af de 2 ledere i RJ45 kablet, laver en
> adapter til strøm samtidigt med data fra kablet fødes ind i switchen?

Du kan også købe en færdiglavet boks, der har RJ45 (med PoE)-indgang og
RJ45-udgang (med data) og strømudgang.

Mvh. Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-11-06 00:04

"J. Martin Petersen" <jmp@alvorlig.dk> crashed Echelon writing

> Du kan også købe en færdiglavet boks, der har RJ45 (med PoE)-indgang og
> RJ45-udgang (med data) og strømudgang.

*suk* Igen vil det kræve et mod, en switch kan ikke bare starte sig selv op
fra PoE medmindre den understøtter det?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 02-11-06 07:03

On Wed, 01 Nov 2006 23:04:03 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> "J. Martin Petersen" <jmp@alvorlig.dk> crashed Echelon writing

> *suk* Igen vil det kræve et mod, en switch kan ikke bare starte sig selv
> op fra PoE medmindre den understøtter det?!

Nej.

Du kan købe en lille box som tager sin strøm fra PoE, og leverer det i
5V eller 12V. Den bruger du som strømforsyning til din switch.

Det er sådan en tingest der nok er den letteste løsning for dig.

På den anden siden, har jeg på et tidspunt set en lille switch (4 port?)
som passede i de tyske stikkontakter, som fik strøm via PoE. Den kunne
samtig køre VLAN og andet godt, så stikkene kunne tildeles hver sit
logiske netværk.

Aner ikke hvor den kan skaffes, ej heller hvem der laver den eller om den
stadig laves.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-11-06 12:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> crashed Echelon
> [...]

Sorry Bjarke, fik åbenbart slet ikke læst dette produkt godt nok igennem,
du har ret denne kunne faktisk være løsningen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-11-06 23:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Men hmm 8gigabit switch med POE; troede sku ikke man kunne POE på gigabit
> link?

Det er der ingen problemer med. Vi (dvs Vitesse EPD her i Danmark)
lavede en del demoboards med GbE og PoE.

Kai

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-11-06 00:20

On Wed, 1 Nov 2006 22:56:25 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Men hmm 8gigabit switch med POE; troede sku ikke man kunne POE på gigabit

Jo, det kan man godt. Cisco var først med det, men i dag kan alle de
store LAN-leverandører det formentlig. Derimod er det nok ikke særlig
udbredt på hjemmebrugerudstyr.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.