Port forwarding i Zyxel 660R
Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 01-11-06 15:32

Hej NG

Jeg kan ikke lige finde ud af at lave port forwarding i ovenstående
router.
Den er fra CC og kører med en v3.40 Firmware (så hudt jeg visker).

Jeg vil gerne have lavet følgende indstillinger:

port 8000 på TCP
port 10662 på UDP
port 6666 på både TCP og UDP

Håber der er nogen, som kan hjælpe...

Jeg kører desuden i et setup sammen med en Linksys WRT54G. Som det ser
ud nu, så bliver jeg nødt til at lave alle indstillinger i både
Zyxel'en og Linksys'en. Er det muligt at lave et setup, hvor det hele
styrer fra Linksys'en? Jeg har prøvet at sætte Zyxel'en til
bridge-mode, men det kunne den ikke lide (jeg blev nødt til at reset'e
den for at kunne logge ind i den igen). Håbede ellers at dette ville
få den til at virke som et "modem", så Linksys'en stod for alle router
tingene.

Håber det var forståeligt og der kan gøres noget ved problemet.

På forhånd tak
Ole Møller Christensen

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 01-11-06 15:52

>Jeg kan ikke lige finde ud af at
> [...]

OK, fandt lidt mere info på CCs hjemmeside, men
kan det virkelig passe at man ikke kan vælge, om
det er UDP eller TCP man laver forwarding til?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-11-06 17:56

Ole Møller Christensen skrev:
> [...]

> den for at kunne logge ind i den igen). Håbede ellers at dette ville
> få den til at virke som et "modem", så Linksys'en stod for alle router

Send alle portene til den interne IP linksys'en har fået. Så slipper du
for at lege med Cyklen, og kan lave alle dine NAT indstillinger på
linksys'en.
Det virker fint med præcis samme setup for mig

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 02-11-06 18:49

Bjarke Ravn-Jonsen <nej@mandril.invalid> skrev:
>Send alle portene til den interne
> [...]

Har simpelthen slået router delen fra i
Linksys'en, så det kun er Zyxel'en som styrer
portene (og DHCP tildeling).
Det kan dog godt være, at jeg ender med at bruge
din løsning alligevel, da styringen af portene i
Zyxel'en ikke er særlig god i forhold til
Linksys'en, så tak for forslaget.

Venlig hilsen
Ole Møller Christensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-11-06 17:00

Ole Møller Christensen skrev:

> Det kan dog godt være, at jeg ender med at bruge
> din løsning alligevel, da styringen af portene i
> Zyxel'en ikke er særlig god i forhold til
> Linksys'en, så tak for forslaget.

Det er af samme grund, jeg har valgt at have dobbelt NAT.