kan man udvide ens router med en switch
Fra : Mic

Dato : 31-10-06 18:21

Hej...
Jeg har en router på loftet til at dele mit internet til de forskellige stik
i værelserne.
Lige nu har jeg belagt alle 4 porte i routeren. Egentlig ville jeg gerne
kunne sætte 2-3 yderligere til.
Jeg kan købe en 4 port switch hos en kollega. Ville det virke at sætte dens
uplinkport via et krydset kabel til en af routerens 4 porte. Eller skal det
være et ikke krydset kabel?
mvh Michael

Fra : ShutEye

Dato : 31-10-06 18:24

> [...]
> via et krydset kabel til en af routerens 4 porte. Eller skal det være et ikke krydset

Det skal være et ikke-krydset, skønt de fleste nyere switche/routere selv kan finde ud af
det.
Så prøv med det kabel du har.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-10-06 18:31

Mic skrev:

<klip>

> Ville det virke at
> sætte dens uplinkport via et krydset kabel til en af routerens 4
> porte. Eller skal det være et ikke krydset kabel?
> mvh Michael

Forbinder du 2 switche uden uplink (eller auto mdix) , skal du bruge et
krydset.
Understøtter en af dem automdix eller har en uplink port som du nævner, skal
du bruge et almindeligt kabel.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]