vægstik i stedet for switch
Fra : Per Andreasen

Dato : 29-10-06 17:04

I et lokale, hvor jeg før havde en computer stående, har jeg stadig en
switch, som jeg selvfølgelig skal tænde for, hver gang jeg skal bruge det
"efterfølgende" netværk. Jeg ville meget gerne skifte denne switch ud med en
fast monteret vægdåse med to udtag. Jeg har også en sådan, hvor kablet fra
routeren skal fast monteres, og jeg kan så efterfølgende sætte netkablet i
et af udtagene, og jeg vil herved kunne undgå at skulle ind i lokalet for at
tænde for switchen (og selvfølgelig at glemme at slukke for den efter
brugen). Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde en beskrivelse
(allerhelst med tegning) af kabelforbindelsen i denne faste dåse. Er der mon
nogen, der kan hjælpe??

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-06 19:54

Per Andreasen wrote:
> I et lokale, hvor jeg før havde en computer stående, har jeg stadig en
> switch, som jeg selvfølgelig skal tænde for, hver gang jeg skal bruge
> det "efterfølgende" netværk.

Dvs router -> langt løst kabel -> switch -> langt løst kabel -> PC?

> Jeg ville meget gerne skifte denne switch ud med en fast monteret vægdåse
> med to udtag. Jeg har også en sådan, hvor kablet fra routeren skal fast
> monteres,

Jeg ville vælge fx
router -> kabel -> patch panel -> fast monteret kabel til vægstik -> kort
løst kabel -> PC
Evt en switch mellem router og patch panel

> Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde en beskrivelse (allerhelst
> med
> tegning) af kabelforbindelsen i denne faste dåse.

Patch kabel er beskrevet her
http://www.brinck.dk/patch.asp
http://www.aitel.hist.no/fag/_dad/tips/RJ45-patch.html

Det burde fremgå af stik på panel og til væggen hvordan det skal monteres

Mere om kabling
http://www.kabling.dk/
Specielt om netværk i hjemmet
http://www.kabling.dk/kabling/hjemmet.htm