Alm. router > Switch > Trådløs router - du~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-10-06 22:28

Inden jeg går ud og smider 500,- væk på ingenting, vil jeg lige høre
om den planlagte konfiguration overhovedet vil virke.

Jeg er i øjeblikket forbundet til en switch, som er forbundet til en
Zyxel Prestige 2602R router. Det står ikke til at ændre. Men jeg vil
gerne have trådløst netværk her i hytten, så jeg har overvejet at købe
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18513> og slutte den
til en af portene på switchen. Vil det virke? Altså:

Alm. router > Switch > Trådløs router

Fra : Morten Lund

Dato : 28-10-06 23:10

Lars Stokholm wrote:

> til en af portene på switchen. Vil det virke? Altså:
>
> Alm. router > Switch > Trådløs router

Ja.

Men du får nok mest ud af ikke at lade din trådløse router agere NAT-router,
men blot access point. Det er sandsynligvis *ikke* defaultindstillingen.
Men på denne måde undgår at du ikke kan se netværket bag access-pointen fra
de maskiner der er koblet til switchen.

Alternativt igen kan du købe en trådøsrouter med flere porte. Men
ovenstående løsning er nok den pæneste.

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-10-06 23:15

On 2006-10-28, Morten Lund <m-lund@post8.tele.dk> wrote:
> Men du får nok mest ud af ikke at lade din trådløse router agere NAT-router,
> men blot access point. Det er sandsynligvis *ikke* defaultindstillingen.

Kan du se om det også er muligt på det AP jeg overvejer at købe?

Fra : JJ

Dato : 29-10-06 08:28

"Lars Stokholm" <this@is.invalid> wrote in message

> Kan du se om det også er muligt på det AP jeg overvejer at købe?

Hej
Den du har linket til er ikke en router, men en Access Point, og det er også
det du skal bruge.

En Access Point laver netværket om til stådløs, hvor en router også uddeler
IP-adr, og router imellem to net, (Wan - Lan)

JJ

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-10-06 10:15

On 2006-10-29, JJ <jj@get.kd> wrote:
> Den du har linket til er ikke en router, men en Access Point, og det er også
> det du skal bruge.

Fedt, tak skal I have begge to.