Lexcomm 125 installation A eller B
Fra : Mic

Dato : 28-10-06 15:47

Hej NG!
Jeg er ved installere netværk her i huset. Jeg bruger FUGA dåser med Lexcomm
125/250 stikdåser i værelserne. De er monteret som A.
Fra Lexcomm dåserne til computeren bruges jeg et alm patchkabel med A i
begge ender.
På loftet ender alle kabler og skal bare ha et stik klemt på, så de kan
sættes i min router.
Skal de stik monteres efter A eller B modellen?
med venlig hilsen
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-10-06 16:08

On Sat, 28 Oct 2006 16:47:22 +0200, "Mic" <Nospamf@nomail.dk> wrote:

> [...]

>sættes i min router.
>Skal de stik monteres efter A eller B modellen?

Brug helt konsekvent A i den faste installation..

Ved patch kablerne er det ligegyldigt, når bare du bruger samme metode
i begge ender...

Fra : cv

Dato : 28-10-06 16:47

Hvorfor nu ikke afslutte i et panel istedet for at lave "fusk" i den sidste
del af installationen, når du nu bruger det korrekte i den anden ende

cv

Fra : Mic

Dato : 31-10-06 18:14

"cv" <@> skrev i en meddelelse
> Hvorfor nu ikke afslutte i et panel istedet for at lave "fusk" i den
> sidste del af installationen, når du nu bruger det korrekte i den anden
> ende
>
> cv

fordi det ville koste me¨re end 1000 kr ekstra for de 6 stik. Dessuden er
flere samlinger lige med flere fejlmuligheder....
mvh M.

Fra : cv

Dato : 31-10-06 20:38

> fordi det ville koste me¨re end 1000 kr ekstra for de 6 stik.

24 huls patchpanel ca. 500,-kr

> Dessuden er flere samlinger lige med flere fejlmuligheder....

det gir jo ikke flere samlinger

men det er jo op til den enkelte og du har det jo til at virke så bare du er
tilfreds så er det jo godt.

cv

Fra : Mic

Dato : 31-10-06 18:15

> Brug helt konsekvent A i den faste installation..
>
> Ved patch kablerne er det ligegyldigt, når bare du bruger samme metode
> i begge ender.

Tak det har jeg nu gjort og det virker.
mvh M.