Problemer med Webpartner (DNS)
Fra : Arne Johansen

Dato : 27-10-06 07:30

Hej,

Jeg har en Ventelo webpartner 1.1 shdsl forbindelse (siden d. 1/8) og jeg må
indrømme at det er den mest ustabile forbindelse jeg nogensinde har skulle
konfigurere på?!

Kort spørgsmål:
Er webpartners forbindelser ikke så gode/stabile eller skal jeg blot
konfigge min firewall/klienter ganske anderledes end hos alle andre? Jeg
fisker naturligvis efter erfaringer på den første ½-del af den sætning, da
jeg er kommet i tvivl på det sidste. Altså om valget af isp var korrekt etc.
(havde oprindeligt cybercity)

Det lader til at det er deres dns-settings leveret med på IP'erne (eller
måden min firewall håndterer dette ift. mine klienter på LAN), da
domænenavne pludselig ikke kan resolves osv. Faktisk generelt bare liiidt
ustabilt og config i firwall er blevet efterset og drøftet med en proff, så
den burde ikke være problemet sådan umiddelbart.

Nogen kommentarer?

Venligst

Arne Johansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-10-06 14:34

On Fri, 27 Oct 2006 08:30:24 +0200, "Arne Johansen"
<ras@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har en Ventelo webpartner 1.1 shdsl forbindelse (siden d. 1/8) og
> jeg må indrømme at det er den mest ustabile forbindelse jeg nogensinde
> har skulle konfigurere på?!

Jeg har ikke *meget* erfaring med det, men der hvor jeg er stødt på
dem, har de leveret et udmærket produkt.

> Kort spørgsmål:

Det er der ingen, der kan svare fornuftigt på ud fra den information,
du stiller til rådighed. Generelt vil jeg sige, du bør sætte DNS fast
(statisk) på din DHCP-server og ikke regne med, du får den tildelt via
PPP eller DHCP af udbyderen. (CC, som du nævner, sender vist fx ikke
DNS IP-adresserne i PPPoA mere).

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Arne Johansen

Dato : 27-10-06 14:44

> Jeg har ikke *meget* erfaring med det, men der hvor jeg er stødt på
> dem, har de leveret et udmærket produkt.

Ja, det er jo det jeg havde hørt om som gjorde at valget faldt på dem. Men
er blot i tvivl indtil jeg får bekræftet flaskehalsen/fejlen/whatever.

> Det er der ingen, der kan svare fornuftigt på ud fra den information,
> du stiller til rådighed. Generelt vil jeg sige, du bør sætte DNS fast
> (statisk) på din DHCP-server og ikke regne med, du får den tildelt via

Ja, det er sådan vi gør i firewall'en, men hver klient får sine IP settings
fra DHCP i fw, hvilket inkludere dns-settings (som er hardcoded i fw)
På serverne har vi prøvet 100% hardcoding udenom dhcp. Skal vurdere over de
næste dage hvorvidt det kunne være løsningen i mit setup.

Vil blot høre den generelle holdning til deres produkter og stabilitet etc.
De markedsfører sig jo forholdsvis aggressivt, ligesom cybercity, hvilket
betyder øget kundetilgang, hvilket betyder belastning på deres
infrastruktur, så det kunne da snildt være at "der loves mere end der kan
holdes" til tider i sådanne pris/kunde-krige.

Venligst

Arne Johansen