Switches og potentialeforskel
Fra : Allan Eising

Dato : 26-10-06 08:50

Hejsa,

jeg administrerer et mindre netværk af ca. 400 brugere fordelt på tre
bygninger. Hver bygning har sit eget krydsfelt, som uplinkes med samme
kobberkabel til vores hovedswitch.

Det ene krydsfejlt har altid haft store udsving, og næsten alt er blevet
testet igennem. Det vi er nået frem til er, at den bygning, som den er
placeret i, må have to strømfaser (jeg er ikke elektriker, så jeg
undskylder en evt. sammenblanding af begreber), og at udsvingene vi ser
på netværket, må skyldes en potentialeforskel, der gør sig gældende når
brugerne kobler deres netværksudstyr til (jeg formoder at der er en vis
spænding i netværkskablet).

Er der nogen der kender noget til dette, og evt. har gode forslag til
hvordan man kan løse dette?

Med venlig hilsen

Allan Eising

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 26-10-06 13:35

Allan Eising <allan.eising@_PLEASENOJUNK_gmail.com> wrote in

> [...]
> spænding i netværkskablet).
>
> Er der nogen der kender noget til dette, og evt. har gode forslag til

Nemmeste måde at rette problemet er fiber mellem krydsfelterne.

mvh
Lars Christensen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-10-06 13:50

"og evt. har gode forslag"

Er alt IT udstyr jordet?

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-10-06 15:23

On Thu, 26 Oct 2006 14:49:49 +0200, "Henrik Nielsen"
<xng@xpost.cybercity.dk> wrote:

> Er alt IT udstyr jordet?

Hvis alt udstyr er jordet, men man bruger kobber (ikke fiber) imellem
det, kan der *også* opstå potentialeproblemer hvis det ikke er 'samme
jord'.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-10-06 15:29

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Hvis alt udstyr er jordet, men man bruger kobber (ikke fiber) imellem
> det, kan der *også* opstå potentialeproblemer hvis det ikke er 'samme
> jord'.

Ikke hvis det er UTP kabling, men det er nu alligevel en god ide at bruge
fiber. pga det også bedre er udformet til udendørs miljø under jorden e.l

Jeg vil også gætte på de fleste problemer skyldes at folkt bruger det
medleverede Schuko strømkablel til at stoppe i stikkontakten og udstyret
dermed ikke bliver jordet.