sprutnik og router
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-06 15:06

Hej

Er der andre der oplever problemer med sprutnik, når de er "bag" en
router...

Jeg har en Dlink DGL-4300 router, og den går nærmet i baglås når jeg prøver
at afspille Spruknik i "HQ" den lavede kvalitet går nogenlunde igennem. Men
jeg synes det er lidt mystisk, at der ingen problemer er uden routeren..

Har lidt over 6Mbit så båndbreddent til serveren skulle ikke være noget
problem.

Men hører gerne om hvilke jeg evt, skal opsætte af porte e.l for at få
traffiken så gnidningsfrit igennem.

Mvh. Bjarke

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-10-06 15:51

Bjarke Hansen skrev:
> Hej
>
> Er der andre der oplever problemer med sprutnik, når de er "bag" en
> router...

Nej...

> [...]
> jeg synes det er lidt mystisk, at der ingen problemer er uden routeren..

Jeg sidder bare 2 routere, med "nærmest" dobbelt NAT.

> Har lidt over 6Mbit så båndbreddent til serveren skulle ikke være noget
> problem.

Har selv 4

> Men hører gerne om hvilke jeg evt, skal opsætte af porte e.l for at få
> traffiken så gnidningsfrit igennem.

Har ikke gjort noget for at få det til at køre.
Har du prøvet andre computere på samme net, for at udelukke at det
skulle være et problem på computeren?

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-06 16:26

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@mandril.invalid> wrote in message

> Har ikke gjort noget for at få det til at køre.
> Har du prøvet andre computere på samme net, for at udelukke at det skulle
> være et problem på computeren?

ja kører fint udenom routeren, på samme computer.

Sprutniks test, siger også der er noget galt, evt. med specielle routere
eller firewalls.. Men de nævner ikke hvordan man løser problemet. Prøver at
ringe til dem når de åbner.

Fra : JJ

Dato : 22-10-06 18:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sprutniks test, siger også der er noget galt, evt. med specielle routere
> eller firewalls.. Men de nævner ikke hvordan man løser problemet. Prøver

Hej
Hvis de har en løsning på problemet, må du gerne poste den her, for jeg har
samme problem,
dog kan jeg slet ikke se noget når jeg køre igennem ruteren, men uden
ruter er der ingen broblemer.

JJ