Cisco VPN client
Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 22-10-06 10:50

Hej

Jeg har fået en lille problem som min admin ikke umuddelbart kan hjælpe mig
med.

Jeg har en lenovo R60 pc som arbejdspc, på jobbet går den jo i det faste
net og alt virker som det skal, den har fast IP på job

Hjemme er det noget lort :), den connecter til mit trådløse router, og
internettet virker som det skal. Hvis jeg så skal arbejde via VPN klienten
på vores firmanetværk så kommer problemene. Jeg har så ikke adgang til
internettet, kun til vores firmanet (mail og AS/400). Hvis jeg vil på nettet
skal jeg således hoppe af VPN for at kunne browse.

Kan nogen hjælpe mig ?

--
m.v.h.

Jesper G Nielsen, 6630 Rødding

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-10-06 11:08

Jesper G Nielsen wrote:
> Jeg har så ikke adgang til
> internettet, kun til vores firmanet (mail og AS/400). Hvis jeg vil på nettet
> skal jeg således hoppe af VPN for at kunne browse.

Det er faktisk noget din admin har bestemt.

Led efter den PCF fil, du bruger i ciscoklienten. På min W2K maskine
ligger den i:

c:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\Profiles\mk2.dcf

I den fil (som kan åbned vha. notepad) er der en linie med:

EnableLocalLAN=1

hos mig. Der står nok 0 hos dig. Prøv at rette den til 1 inden du
starter klienten.

Vær opmærksom på, at hvis du gør dette og tilsidesætter dit firmas
company policy etc. etc. kan det give dig problemer...

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-06 11:50

On Sun, 22 Oct 2006 12:07:54 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

> EnableLocalLAN=1
>
> hos mig. Der står nok 0 hos dig. Prøv at rette den til 1 inden du
> starter klienten.

Når man forbinder sig til VPN-koncentratoren, bliver det (og andre
settings) rettet tilbage.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 22-10-06 12:16

> Det er faktisk noget din admin har bestemt.

!!! okey :)

> c:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\Profiles\mk2.dcf

ja den er fundet, den hed så lidt noget andet hos mig, men stadig *.dcf

> EnableLocalLAN=1
>
> hos mig. Der står nok 0 hos dig. Prøv at rette den til 1 inden du
> starter klienten.

;/ der stod 1 hos mig allerede !!

> Vær opmærksom på, at hvis du gør dette og tilsidesætter dit firmas
> company policy etc. etc. kan det give dig problemer...

Der skal man lige passe lidt på :)

hvad hulan kan det så være ?, det må være i vpn clienten den er gal, for
netten virker jo som sagt godt nok når jeg er diconnected.

m.v.h.

Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-06 12:32

On Sun, 22 Oct 2006 11:49:47 +0200, "Jesper G Nielsen"
<jesper_godsk@hotmail.com> wrote:

> Jeg har så ikke adgang til internettet, kun til vores firmanet
> (mail og AS/400). Hvis jeg vil på nettet skal jeg således hoppe
> af VPN for at kunne browse.
>
> Kan nogen hjælpe mig ?

Nej. Det er ikke et problem i din ende, så der er ikke rigtig nogen,
der kan løse det i din ende. Det skal løses på VPN-koncentratoren i
den anden ende... hvis det overhovedet er meningen, at du skal kunne.

-A

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 22-10-06 12:37

> Nej. Det er ikke et problem i din ende, så der er ikke rigtig nogen,
> der kan løse det i din ende. Det skal løses på VPN-koncentratoren i
> den anden ende... hvis det overhovedet er meningen, at du skal kunne.

Ok, det tænkte jeg nok.

Det må jeg jo så bare forsøge at forklare min admin :)

Tak for forklaringen.

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-10-06 20:28

Jesper G Nielsen <jesper_godsk@hotmail.com> skrev 2006-10-22:
> [...]
> internettet, kun til vores firmanet (mail og AS/400). Hvis jeg vil på nettet
> skal jeg således hoppe af VPN for at kunne browse.

Måske følgende kan hjælpe:
http://www.adsltips.dk/ciscovpn.php

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Brian

Dato : 23-10-06 19:39

Få din admin til at kigge på splittunnel på concentratoren...

/Brian