Synology-rettigheder
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-06 18:14

Hej,

Findes der mon et eller andet program, så man får mulighed for lidt
mere avancerede indstillinger mht. bruger- og grupperettigheder på
en Synology Disk Station DS-106 og også på en DS-101g+? Jeg synes
ærlig talt at ens muligheder er ret begrænsede via webinterfjæset.

F.eks. mangler jeg meget muligheden for at kunne bestemme, at visse
mapper i f.eks. public-mappen er skjult for visse brugere, og at
brugerne kun har lov til at uploade til serveren, men ikke omdøbe
eller slette filer eller mapper, som ligger der i forvejen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-10-06 09:52

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> brugerne kun har lov til at uploade til serveren, men ikke omdøbe
> eller slette filer eller mapper, som ligger der i forvejen.

Du kan starte med at læse på www.samba.org. Hvis du ikke kan finde de
features du søger nogen steder i deres dokumentation, så kan det ikke lade
sig gøre. Derefter skal du vel bare have en shell adgang til den og rette
konfigurationen til.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-06 11:01

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> så kan det ikke lade sig gøre. Derefter skal du vel bare have en
> shell adgang til den og rette konfigurationen til.

Ok. Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-10-06 06:55

Den 21 okt 2006 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.netvaerk:

> Ok. Tak for hjælpen.

Hvordan får du din Xnews til at quote utf-8 så pænt?

Hos mig bliver det:
> Du kan starte med at læse på www.samba.org.
Lars Klintholm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-10-06 20:50

Lars Klintholm skrev:

> Hvordan får du din Xnews til at quote utf-8 så pænt?

MorVer konverterer indkommende indlæg til Windows-1252 og KorrNews
sørger for, at jeg selv har mulighed for at sende med UTF-8, hvis
der er behov for det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Horn

Dato : 24-10-06 16:57

> [...]
> brugerne kun har lov til at uploade til serveren, men ikke omdøbe
> eller slette filer eller mapper, som ligger der i forvejen.

Jeg har lige opdateret min firmware på DS-101g+ og nu kan den hoste en
php app.
Michael Horn

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-10-06 18:32

> [...]
> brugerne kun har lov til at uploade til serveren, men ikke omdøbe
> eller slette filer eller mapper, som ligger der i forvejen.

du kan fx bruge PHPTerm til at tilgå de forskellige biblioteker med, som
du ikke kan nå med ftp eller telnet.

Flemming Rubini

Fra : Pistolprinsen

Dato : 29-12-06 18:02

> brugerne kun har lov til at uploade til serveren, men ikke omdøbe
> eller slette filer eller mapper, som ligger der i forvejen.

???

Jeg har en DS-106, og der er da ingen problemer med at bestemme, at en
bruger kun må upload'e....
Uden nogen fiks-fakserier, men direkte i web-interface't.

Prøv at nærlæse manualen lidt

Pistolprinsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-12-06 20:07

Pistolprinsen skrev:

> Jeg har en DS-106, og der er da ingen problemer med at bestemme,
> at en bruger kun må upload'e....

Hvordan gør du det, når der kun er mulighed for at vælge imellem
No access (NA), Read only (RO) og Writeable (RW) ?

Med RO kan der ikke gemmes og med RW kan der både slettes og gemmes.

> Prøv at nærlæse manualen lidt

Det er prøvet, men det hjalp ikke :)

--
Hilsen