Nas. Server (Lan drive) Xbox & PC
Fra : Lasse

Dato : 19-10-06 21:32

Hej gruppe.

Jeg har indkøbt en ekstern Lan Drive (HD-250Gb) som skal bruges til Back-Up,
samt server !
Den køre via mit netværk, og står til rådighed for min PC samt Xbox.

Systemet køre fint mellem mit Lan-Drive og PC'en, men når det kommer til
Xboxen,
kan jeg kun se mapperne på drevet, og ikke indholdet !!! Eks.
Billeder-Mp3-Film.
Lægger jeg det i roden er der ikke problemer.... Men så er det jo ikke til
at holde orden i sine filer.

Er her en der kan hjælpe..

Min Xbox køre med programmet Xbox Media Center.

Mvh. Lasse

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 20-10-06 08:39

Lasse wrote:
> Hej gruppe.
>
> Jeg har indkøbt en ekstern Lan Drive (HD-250Gb) som skal bruges til Back-Up,
> samt server !
>
> Mvh. Lasse

Hvilken NAS er det helt præcis (producent+model).

Mvh
Jacob ask

Fra : Lasse

Dato : 20-10-06 15:42

Her er et link: http://www.hotway.com.tw/products/hd9.htm

Fra : Thomas N.

Dato : 20-10-06 18:23

On Thu, 19 Oct 2006 22:31:45 +0200, "Lasse" <joerlund@hotmail.com>
wrote:

>Min Xbox køre med programmet Xbox Media Center.

Kan det ikke være et rettighedsproblem? Så vidt jeg ved logger Xbox
Media Center ind på en SMB-share med et bestemt brugernavn og password
(default er det vist xbox/xbox) - kan man oprette brugere på din
harddiske og give dem rettigheder? Eller er der ikke rettigheder inde
i spillet?

--
/Thomas

Fra : Lasse

Dato : 20-10-06 20:34

Jo.. Det er korrekt at man kan logge på med brugernavn og password.
Men denne funktion kan "disables"... Og jeg kan godt logge på uden..

Jeg kan se mapperne på mit lan drive, men ikke indholdet !!

Åbner jeg for at se hvad der ligger på min PC, er der igen problemer.... Der
kan jeg dykke ned i alle
mapper og se indhold !! (Okay.. de mapper står selvfølgelig og til "deling")

På Google har jeg nu fundet et forum med det omtalte problem...... Som jeg
er i gang med at studere.
Det kan løses.... Evt. med nyere firmware samt en opdatering af XBMC. (Xbox
Media Center).

På forhånd tak...

Lasse

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 24-10-06 13:00

Jeg havde samme problem for noget tid siden.
Opdaterede da bare XBMC til en nyere version så virkede det hele igen.

Så måske var det evt en ting at prøve.

Havde også samme problemer på nogle shares på min server via XBOXen på nogle
kunne jeg fint komme ind og se det hele på og andre viste den som om de var
tomme og ved andre døde den helt.