Problem med hastighed ; udbyder/eller mig ~
Fra : Joe Fiasco

Dato : 18-10-06 01:00

Ved ikke om det er den forkerte gruppe. Hvis ? Undskyld

Har en 6mbps op/ned. Når jeg tester denne hastiged på TDCs
og Telestyrelsen hastigheds-check, ligger jeg pt ikke over 40 -50 KB/ps.
Det samme hvis jeg downloader et program fra nettet.

Streamet-TV er praktisk talt umuligt at se MEN hvis jeg skal downloade
en populær torrent-fil, går det over stok og sten; altså max download
(600KB/ps)
Men det er måske også fra 20-30 forskellige på een gang.

Hvor ligger mit problem ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-10-06 05:59

"Joe Fiasco" <pl@n.dk> wrote in message
> [...]
> (600KB/ps)
> Men det er måske også fra 20-30 forskellige på een gang.

Det problem har jeg også haft, det er åbenbart ramt flere hos comx? det er
blevet løst, det var noget lokalt. noget med at boksen kun hørte 10Mbit half
duplex, og derfor gav både problemer med internet og IP telefoni. Måske er
der blevet lagt noget forkert software ind, eller noget...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-10-06 16:11

Bjarke Hansen skrev:

> "Joe Fiasco" <pl@n.dk> wrote in message
<klip>

> [...]
> det er blevet løst, det var noget lokalt. noget med at boksen kun
> hørte 10Mbit half duplex, og derfor gav både problemer med internet

Hvordan skulle halv/fuld duplex forklare den store forskel i om der hentes
fra 1 kilde eller fra flere ?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-10-06 19:33

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message

> Hvordan skulle halv/fuld duplex forklare den store forskel i om der hentes
> fra 1 kilde eller fra flere ?

Fordi torrent er UDP traffik?
Når jeg testede med telestyrelsens side, var der fuld båndbredde på UDP, men
måske kun 0,5Mbit på upload TCP..
Det var nok ikke kun fordi noget stod til 10half, men fordi de 2 enheder
ikke var enige, så de kørte forskellig link speed?!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-10-06 20:05

Bjarke Hansen skrev:

> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in message

> Fordi torrent er UDP traffik?

Det er både udp og tcp, men hvad har det med halv/fuld duplex at gøre ?

> [...]
> Det var nok ikke kun fordi noget stod til 10half, men fordi de 2
> enheder ikke var enige, så de kørte forskellig link speed?!

Hvis du mener at UDP kører 100Mbit, mens TCP kører over 10Mbit på samme
netkort på forunderligvis, tør jeg godt være skråsikker og sige du tager
fejl.

Snup en tur forbi OSI modellen og se hvad lag der er hvad, og hvordan de har
indflydelse på hinanden, og hvad der ikke har indflydelse på hinanden.

Fra : Peter Heide

Dato : 18-10-06 20:10

> [...]
> It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
> in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Hvad sige I til denne test:

Jeg har en 6/6 Mbit op/ned . Taget med TPTEST 3.0 dags dato:

TCP :

Højeste opnåede hastighed :

afsendelse: 1.53 Mbit/s
modtagelse 580.02 kbit/s

UDP :

afs: 6.85 Mbit/s
modt : 6.71 Mbit/s

Båndbredde til rådighed:

TCP/UDP :

afsendelse 22.0 %
Modtagelse 8.5 %

Der må da være et eller andet i vejen oder ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-10-06 20:18

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> Hvad sige I til denne test:

ligner min...
tilsyneladende problem hos nogle kunder med allied telesyn boksen

> Jeg har en 6/6 Mbit op/ned . Taget med TPTEST 3.0 dags dato:

en test hos mig så ud da problemet ca. startede:

http://gratishost.dk/uploads/netmeter2.PNG
eller dk.binaer news:m4vZg.56$Ul7.7@news.get2net.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 18-10-06 20:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende problem hos nogle kunder med allied telesyn boksen

> en test hos mig så ud da problemet ca. startede:

God information at have ,når jeg ringer til dem i morgen, da mit problem
ikke er løst. Fik boksen for 3 uger siden og den har virket perfekt indtil
for
3 dage siden. Hvis det er boksen der er årsagen . Hvad var grunden
i dit tilfælde Bjarke. Ringede du til ComX eller hvad ?

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 14:40

> en test hos mig så ud da problemet ca. startede:
>
> http://gratishost.dk/uploads/netmeter2.PNG
> eller dk.binaer news:m4vZg.56$Ul7.7@news.get2net.dk

hej Bjarke,

Hvordan har lavet dine screenshots ? Fik besked på at lave screenshot af
testen
i fejlsikret tilstand. Efter at have lavet den. Trykker jeg på Shift og
PrtSc
og der sker absolut ingen ting.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-06 14:49

Peter Heide skrev:

> Hvordan har lavet dine screenshots ? Fik besked på at lave
> screenshot af testen i fejlsikret tilstand. Efter at have
> lavet den. Trykker jeg på Shift og PrtSc og der sker absolut
> ingen ting.

Det gør der nu alligevel. Der ligger så en kopi af skærmen i
udklipsholderen, og det betyder at du kan åbne dit
yndlingsbilledprogram og vælge "Indsæt", så kan du se kopien.

Et fif:
Hvis du holder på Alt (altså knappen - ikke alle 102 taster) mens
du trykker på PrtScr, får du kun kopieret det aktive
vindueselement. Det er f.eks. en fordel hvis det er et faneblad
man skal vise.

--
Bertel

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 16:15

> [...]
> du trykker på PrtScr, får du kun kopieret det aktive
> vindueselement. Det er f.eks. en fordel hvis det er et faneblad

Tak for hjælpen. Har fundet ud af det og fået sendt mit shot til udbyderen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-10-06 20:40

> Hvis du mener at UDP kører 100Mbit, mens TCP kører over 10Mbit på samme
> netkort på forunderligvis, tør jeg godt være skråsikker og sige du tager
> fejl.

Nej jeg snakker om at måske switchen kører 100Mbit og boksen 10Mbit half..
så det jo klart det ikke virker godt... UDP kræver jo bare ikke nogen
returpakker og derfor er det vel ingen problemer med half-duplex.