Lidt OT måske - er min IP dansk ?
Fra : Sune

Dato : 16-10-06 17:05

Hej

Min IP ligger i denne range:
http://www.ripe.net/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=85.235.17.107&do_search=Search

Jeg kan ikke se det nye dr.dk LIVE tv via nettet, da jeg får en melding om at min IP ikke er dansk.
Men er den ikke det?

Jeg skrev til DR som gav mig en standard svada om at jeg skal kontake min netværksadmin.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 16-10-06 17:06

On Mon, 16 Oct 2006 18:05:07 +0200, Sune <april2005@tdcadsly.dk> wrote:

>Jeg skrev til DR som gav mig en standard svada om at jeg skal kontake min netværksadmin.

"Tak for din mail. dr.dk tv Live er kun åbent for brugere med danske IP-numre. For at identificere
om brugeren er fra Danmark, undersøger DR tv om brugeren har en dansk forbindelse via et dansk
IP-nummer. Benytter din internetforbindelse ikke et dansk IP-nummer, vil du bliver informeret om
det, når du prøver at se dr.dk tv Live. Langt størstedelen af brugerne på dr.dk har danske
forbindelser, dog benytter nogle brugere udenlandske IP-numre, selvom de er placeret i Danmark. Har
du spørgsmål til dette, bør du kontakte din netværksadministrator."

Mvh
Sune

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-06 17:24

Sune wrote:
> Jeg kan ikke se det nye dr.dk LIVE tv via nettet, da jeg får en
> melding om at min IP ikke er dansk. Men er den ikke det?

IP: 85.235.17.107
Country: France
City: Grenoble, Rhone-Alpes
--
MVH.
N_B_DK

Fra : Sune

Dato : 16-10-06 17:30

On Mon, 16 Oct 2006 18:24:05 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

>IP: 85.235.17.107
>Country: France
>City: Grenoble, Rhone-Alpes

Den WHOIS du har brugt duer vist ikke til noget.

Men gad vide hvilken DR benytter sig af..

Mvh
Sune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-06 05:38

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev

> IP: 85.235.17.107
> Country: France
> City: Grenoble, Rhone-Alpes

Sikke noget vrøvl!

**********************

% Information related to '85.235.17.0 - 85.235.17.255'

inetnum: 85.235.17.0 - 85.235.17.255
netname: PERSPEKTIV-DK-NET
descr: Perspektiv Bredband AB
country: DK
org: ORG-LSA4-RIPE
admin-c: PBAN1-RIPE
tech-c: PBAN1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: MNT-PERSPEKTIV
remarks: ADSL VBY

Fra : N_B_DK

Dato : 20-10-06 08:09

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:
> Sikke noget vrøvl!

Ikke ifølge den her

http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=85.235.17.107

http://www.dnsstuff.com/tools/city.ch?ip=85.235.17.107

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-06 09:46

N_B_DK skrev:

> http://www.dnsstuff.com/tools/city.ch?ip=85.235.17.107

Den placerer min datter i Naestved, Storstrom, men hun bor altså
i Århus, og dér står hendes computer også.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 20-10-06 11:06

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:
> Den placerer min datter i Naestved, Storstrom, men hun bor altså
> i Århus, og dér står hendes computer også.

Siger er ikke den er korrekt, men at svaret om hvor man er afhænger meget af
den valgte Whois test.

Ved en teswt på min IP placeres jeg nær Ringsted (ellers er det Slagelse,
kan ikke huske det), og jeg er netop i ovenstående by

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-06 11:55

N_B_DK skrev:

> Siger er ikke den er korrekt, men at svaret om hvor man er afhænger meget af
> den valgte Whois test.

Whois siger ikke noget om hvor man er, men hvem man er. De
geografiske oplysninger den giver, drejer sig om registrantens
bopæl.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-06 16:11

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev

> Ikke ifølge den her
> http://www.dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=85.235.17.107
> http://www.dnsstuff.com/tools/city.ch?ip=85.235.17.107

Jo, det er det rene sludder!

Whois fortæller absolut intet om, hvor den ipadressen befinder sig rent
fysisk. Det er alene oplysninger om, hvem der har registreret det pågældende
IP range.

Har du ikke forsøgt at lave et reverse-dns inden du poster dette sludder?

Men det er måske din påstand, at kbhn-vbrg centralen ligger i frankrig...
??!!!!

Endnu et eksempel på, at du udtaler dig om ting, du ikke fatter en snus
af...

Claus

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-10-06 17:46

Sune wrote:
> [...]
> Men er den ikke det?
>
> Jeg skrev til DR som gav mig en standard svada om at jeg skal kontake min netværksadmin.

Mnja umiddelbart ville jeg tro svensk, men den veksler lidt mellem
sverige og kbh..

Vesterbro et sted, men kan være selskabet anvender svenske ip'ere..?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-06 17:58

wrote:

> Jeg kan ikke se det nye dr.dk LIVE tv via nettet, da jeg får en melding
> om at min IP ikke er dansk. Men er den ikke det?

Problemet er med rettighedshaverne. DR vil gerne sende via Internet,
men rettighedshaverne er panikslagne for, at deres ting så bliver
'spredt på nettet uden nogen kontrol'.

Derfor opfinder man til lejligheden en grænse, som man kalder 'danske
IP-adresser'. At der teknisk set ikke er noget, der er 'en dansk
IP-adresse' er spidsfindighed, du nok får svært ved at få juristerne
til at forstå.

Da din adresse deles ud af en svensk Internet-udbyder, opfattes den
som svensk. Er det dumt, når du faktisk sidder i Danmark? Ja, det er
det. Er det DRs skyld? Næh, de ville gerne levere signalet til dig,
hvis de måtte.

Det eneste du (og andre i samme situation) kan gøre er at skrive til
DR og forklare dem, at den såkaldt udenlandske adresse er placeret på
dansk jord og bede dem diskutere en mere rimelig grænse med dem, der
sidder på rettighederne.

-A

Fra : Sune

Dato : 16-10-06 18:19

On Mon, 16 Oct 2006 18:57:39 +0200, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>DR og forklare dem, at den såkaldt udenlandske adresse er placeret på
>dansk jord og bede dem diskutere en mere rimelig grænse med dem, der

Ok. Det har jeg så lige gjort.
Så må vi se om det hjælper.

Ellers må jeg bede om at blive ringet op at en IT-kyndig DR medarbejder og ikke en medarbejder der
bare sidder og deler standardsvar ud.

Mvh
Sune

Fra : John Doe

Dato : 16-10-06 19:42

http://ip-lookup.net fortæller at dit IP nummer er i Danmark.

IP : 85.235.17.107
Host : kbhn-vbrg-sr0-vl201-107.perspektivbredband.net
Country : Denmark

Fra : Sune

Dato : 19-10-06 14:12

On Mon, 16 Oct 2006 19:19:13 +0200, Sune <april2005@tdcadsly.dk> wrote:

>Ok. Det har jeg så lige gjort.
>Så må vi se om det hjælper.

Så fik jeg en tilbagemelding fra DR:

**
Hej Sune,

Der er mange der oplever dette problem og jeg har kontaktet de ansvarlige for nettv for at gøre dem
opmærksomme på problemet. Jeg har fået en tilbagemelding fra dem, og de arbejder på at få løst
problemet. Jeg beklager fejlen meget og håber på en løsning snarest muligt.

Jeg vender tilbage med yderligere oplysninger hurtigst muligt.

Med venlig hilsen
**

Mvh
Sune

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-10-06 17:05

Sune wrote:

> [...]
> problemet. Jeg beklager fejlen meget og håber på en løsning snarest muligt.
>
> Jeg vender tilbage med yderligere oplysninger hurtigst muligt.

altså standard support svar :)

Fra : Sune

Dato : 20-10-06 08:34

On Mon, 16 Oct 2006 18:05:07 +0200, Sune <april2005@tdcadsly.dk> wrote:

>Jeg skrev til DR som gav mig en standard svada om at jeg skal kontake min netværksadmin.

"DR-forvirring om danske og svenske IP-numre"

http://www.computerworld.dk/art/36176?a=fp&i=1

*FLØJTER*

Mvh
Sune