Solidworks til DXF format.
Fra : Steen Pedersen

Dato : 23-06-01 16:52

Hjælp, konvertering af filformater ønskes.

Findes der et freeware/shareware program der kan konvertere fra Solidworks
til DXF format ??

Fra : Jess Frandsen

Dato : 07-08-01 23:22

Prøv med File - Save As.

Mvh Jess G. Frandsen

Fra : Anne-Marie og Leo

Dato : 31-08-01 18:54

Hej

Det var da et lidt kort svar, Jess. Jeg savnede også som tidligere
AutoCAD-bruger en nem måde at gøre dette på i starten, her er opskriften på
en DXF-fil, der vil kunne bruges f.eks. til CAM-bearbejdning:

Lav en Drawing uden Template.
Læg dit emne ind på Drawingen med Named View-kommandoen. Så får du
målestok 1:1, og det vil man oftest have størst glæde af....
Gem din Drawing med Save as, hvor du vælger DXF-format.

Det er nemmere end det lyder
Hvis man bare vil have en DXF-fil af en tegning, som den er på skærmen med
målsætning, tegningshoved og det hele, så er Jess' opskrift helt OK.

Med venlig hilsen

Leo Jensen
Udviklingsafdelingen
Brenderup Trailers A/S