Konvertering af asp til php
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 28-11-06 16:34

Jeg har for sjov skyld lavet en webside i asp for lærere og
elever der giver elever mulighed for at svare på forskellige
spørgsmål til bøger. Jeg har lavet den gratis og den er gratis at
bruge. Det skulle den gerne blive ved med at være. Den er
"desværre" gået hen og blevet voldsomt populær. Så populær at
databasen nu har nået sit smerte punkt. Jeg kender intet til php
men har ladet mig fortælle at det er det man skal bruge ved store
databaser. Er det rigtigt? Findes der evt. en måde man kan
konvertere sine asp sider til php? Er der evt. der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-11-06 16:54

Michael Tillgaard skrev:
> Jeg har for sjov skyld lavet en webside i asp for lærere og
> elever der giver elever mulighed for at svare på forskellige
> spørgsmål til bøger.

Det lyder da spændende - er det offentligt tilgængeligt? Jeg ved
godt at du har for meget trafik og data, men du skal omvendt bruge en
gratis programmør, så overvej om ikke du har en fordel i at få en gjort
interesseret nok i projektet til at ville, ved at give adressen :)

> [...]
> databasen nu har nået sit smerte punkt. Jeg kender intet til php
> men har ladet mig fortælle at det er det man skal bruge ved store

Mnjaeh - php fungerer fint med store databaser, men det gør asp for så
vidt også, og hvis jeg forstår det du skriver, så er et databasen der er
blevet for lille, ikke interfacet.

Den databasetype som de fleste PHP applikationer kører på, er MySQL, som
er en hel del billigere end MSSQL som asp applikationer typisk kører på,
men asp _kan_ også køre på en MySQL database, så måske er det et
spørgsmål om at skrive nok om til at kunne bruge en billigere database?

> Findes der evt. en måde man kan
> konvertere sine asp sider til php? Er der evt. der kan hjælpe?

Man kan ikke konvertere maskinelt, der skal en til der kan en del i
begge sprog, for at omskrive til det nye sprog.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-11-06 17:07

On Tue, 28 Nov 2006 16:53:58 +0100
Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:
[snip]
> Man kan ikke konvertere maskinelt, der skal en til der kan en
del i
> begge sprog, for at omskrive til det nye sprog.

Der findes faktisk værktøjer som kan gøre størstedelen af arbejdet. Søg
f.eks. efter asp2php. Det gør ikke alt arbejdet, men det efterfølgende
arbejde er langt mindre end at gøre det hele i hånden.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 28-11-06 18:00

Kim Schulz wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> f.eks. efter asp2php. Det gør ikke alt arbejdet, men det efterfølgende
> arbejde er langt mindre end at gøre det hele i hånden.

Tak for jeres svar.
Siden hedder www.bogkassen.dk.
Du har ret når du skriver at jeg jo nok søger en gratis programmør :)
Jeg ska da lige prøve søge på asp2php det ka jo være men endnu engang tak
for svarene.
mvh.
Michael