Ny til php/mysql
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 26-11-06 13:16

har lige et spørgsmål med mysql når man importerer i phpmyadminuder fejl
ligger det så i mysql eller skal man gøre mere

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 26-11-06 13:23

rettelse mente hvis man fører det igennem uder fejl

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-11-06 14:35

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> writes:

> rettelse mente hvis man fører det igennem uder fejl
> "Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev i en meddelelse

Det er meget svaert at forstaa hvad du mener.
Husk at skrive et par punktummer engang imellem :)

Derudover boer du laere at citere korrekt:

Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Ralle

Dato : 26-11-06 15:37

> Det er meget svaert at forstaa hvad du mener.
> Husk at skrive et par punktummer engang imellem :)
>
> Derudover boer du laere at citere korrekt:

Enig..

Sådan som jeg forstår det er det at du spørger om når man ligger noget ind via
phpmyadmin, og den udfører uden nogen fejl, så om det nu ligger i din mysql
database eller ej. og ja det ligger i din mysql database hvis den gennemfører
uden fejl.

altså fx. hvis du har upload en fil til dit phpmyadmin som hedder min.sql og i
den står der:

create table test (

   id      integer not null primary key auto_increment,
   tid      datetime not null,
   ip      varchar(15) not null,
   navn      varchar(100) not null,
   email      varchar(100),
   besked      text not null

);

og den så udfører uden fejl, så har den oprettet en tabel som hedder test.

håber det var det du spurgte om, og om dette kunne hjælpe dig!

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 28-11-06 10:13

Nikolaj Svendsen wrote:
> har lige et spørgsmål med mysql når man importerer i phpmyadminuder fejl
> ligger det så i mysql eller skal man gøre mere

Hvis der er fejl i SQL.

Så kan alt FØR fejlen forekommer - faktisk godt ligge i databasen.
Det bedste er dog at slette alt hvad der er blevet indsat, rette fejlen,
også indsætte igen. Ellers kan du få en SQL fejl som fx. "table already
exists".