Vise fødselsdage på hjemmeside fra Excel a~
Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 24-11-06 14:10

Hej
Kan det lade sig gøre at lave en lille box i php, hvor jeg kan få trukket
oplysningerne ud af et allerede eksisterende regneark (excel). I dette fil
er navnene på medlemmer i vores fodboldklub, samt adresse, fødselsdag etc.
Jeg vil gerne lave en lille boks på hjemmesiden, der kan vise dagens
fødselsdag, samt evt. andre "events"... Kan det lade sig gøre at programmere
i php og hente oplysningerne ud af regnearket (altså bare navn/fødselsdag),
uden at skulle manuelt ændre det på forsiden af hjemmesiden...

Evt. en anden løsning?

Håber I forstår hvad jeg mener....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-11-06 14:18

Lars Koch (5000) skrev:

> [...]
> oplysningerne ud af regnearket (altså bare navn/fødselsdag), uden at
> skulle manuelt ændre det på forsiden af hjemmesiden...

Hvis du eksporterer arket til CSV (semikolon separeret) kan du:

foreach(file("regnearket.csv") as $row) $mintabel[]=explode(';',$row);
Så får du en array hvor $mintabel[0][0] svarer til cellen A1

Se også http://dk.php.net/fgetcsv
Det med at importere direkte fra en xls fil kan være en længere historie!

Håber det hjalp dig lidt på vej..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]