visning
Fra : Søren

Dato : 23-11-06 17:42

Hej NG

Hvis man nu henter et komplet script på nettet.. en hel side med templates
osv.
Det hele er lavet i php..

Hvordan kan man så se det rigtigt på ens pc når man arbejder med det ?
Altså lidt på samme måde som frontpage gør med html sider..

Jeg har dreamveaver 8 og frontpage..

Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-06 17:54

Den 23-11-06 17.42 skrev Søren følgende:

> Det hele er lavet i php..
>
> Hvordan kan man så se det rigtigt på ens pc når man arbejder med det ?

Du skal have installeret en webserver, og du skal have installeret de(t)
nødvendige teknologier som fx php, MySQL og hvad scriptene nu ellers bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Impotent: Matematisk begreb...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-06 22:41

Kim Ludvigsen skrev:

> Du skal have installeret en webserver, og du skal have installeret de(t)
> nødvendige teknologier som fx php, MySQL og hvad scriptene nu ellers bruger.

Så jeg finder det nemmere at lægge det ud på mit webhotel i en
midlertidig mappe - hvis jeg da ikke arbejder med filerne i der
hvor de skal ligge. Så er jeg fri for at makke med opsætningen af
en HTTP-PHP-MySQL-server.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-11-06 10:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> midlertidig mappe - hvis jeg da ikke arbejder med filerne i der
> hvor de skal ligge. Så er jeg fri for at makke med opsætningen af

Har du prøvet XAMPP <http://www.apachefriends.org/en/xampp.html> - det
forlyder at det er umådeligt overkommeligt at installere. Det er
imidlertid lidt bøvlet at flytte databaseindhold fra lokal til
web-server, så hvad det angår, vil jeg give dig ret.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-06 10:49

Jesper Brunholm skrev:

> Har du prøvet XAMPP

Nej, og jeg gider heller ikke. Det vil ikke spare mig for noget
arbejde af betydning.

Jeg flytter filerne ud med FTP og genhenter siden i browseren. På
en lokal server ville jeg spare et klik ned, et træk og et slip
og der går måske et kvarter mellem hver gang. Jeg tror ikke at
det kan sammenlignes med besværet med at køre en lokal server -
og bande og svovle når jeg så opdager at min hoteludbyder har sat
sit system lidt anderledes op.

Så er vi ovre ved at jeg skulle sætte min pc på nettet og droppe
webhotellet, men det vil koste mig mere i strøm end hotellet
koster, og så kan jeg pludselig ikke tage på ferie fordi jeg skal
sikre mig at dyret virker.

--
Bertel

Fra : Søren

Dato : 24-11-06 14:12

Jeg tænkte nu mere på om man ikke kunne se hvad man laver, inden man
uploader..

Ville være rart man kunne se design mm

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-06 15:54

Søren skrev:

> Jeg tænkte nu mere på om man ikke kunne se hvad man laver, inden man
> uploader..

Det kan jeg også.

.... hvis jeg tolker 'uploader' som 'lægger filerne på deres
permanente plads'.

--
Bertel