Dynamisk objektnavn
Fra : JakobLaursen

Dato : 17-11-06 08:53

Hej. Jeg er helt ny med objekter og er stødt i et problem:

Jeg genererer dynamisk et nyt objekt efter formen:

class Bruger
{
var $navn = "Jakob";
}

$keys[] = "navn";
$objektnavn = $keys[0];
$$objektnavn = new Bruger;

Nu burde jeg have et objekt kaldet $navn, men hvordan får jeg fat i
indholdet af det dynamiske objekt?

Jeg vil gerne have noget i stil med $$objektnavn->navn. Det her virker
ikke, men hvad skal jeg så skrive?

Hilsen
Jakob Laursen

Fra : JakobLaursen

Dato : 17-11-06 09:01

Jeg fandt selv ud af det, så nu kan jeg jo lige dele min viden med
gruppen:

Objektet bliver tilgængeligt sådan:
${$objektnavn}->user;

Hilsen
Jakob

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-11-06 12:31

JakobLaursen wrote:
> Jeg genererer dynamisk et nyt objekt efter formen:
[...]
> $keys[] = "navn";
> $objektnavn = $keys[0];
> $$objektnavn = new Bruger;

Bare lige af nysgerrighed, hvordan er du nogensinde kommet i den
situation, at du har brug for dynamiske navne til dine instanser på den
måde?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk