sikkerhedskopieringssoftware til HP Colora~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-06-01 14:36

Jeg kan ikke få min win2000 til at arbejde med min HP Colorado 5 GB
ekstern tape drev. Hverken i HP Colorado Backup 9.0 ver. II eller
win2Ks egen sikkerhedskopieringssystemprogram.

- hvad kan ellers anbefales til sikkerhedskopiering - og som
understøtter tapedrev?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 25-06-01 08:24

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> win2Ks egen sikkerhedskopieringssystemprogram.
>
> - hvad kan ellers anbefales til sikkerhedskopiering - og som

Hej Karsten

For et halvt års tid siden korresponderede jeg en del med HP support omkring
Colorado 5GB ekstern på en W2K server. Resultatet blev, ved hjælp af tre
stk. USA supportere, at HPs eksterne Colorado-drev ikke virker under W2K
server. (Jeg har lige set efter, men jeg har slettet alle mails.)

Så vidt jeg ved har de stoppet Colorado-serien så jeg tvivler på at der
udvikles mere på linien, men måske er der andre der har bud.

/Brian

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-06-01 09:09

On Mon, 25 Jun 2001 09:24:10 +0200, "Brian R. Jensen"
<reinhold@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>stk. USA supportere, at HPs eksterne Colorado-drev ikke virker under W2K
>server. (Jeg har lige set efter, men jeg har slettet alle mails.)

L***....

Som jeg ser det i readmefiler til driver osv. står der også noget om
at bruger man win2Ks egen sikkerhedskopieringssoftware kan man godt
backe-up - men ikke restore????

Men kigger man på hp-hjemmeside, står der da ikke noget om at de ikke
understøtter win2k - tværtimod.

>Så vidt jeg ved har de stoppet Colorado-serien så jeg tvivler på at der
>udvikles mere på linien, men måske er der andre der har bud.

Hvad gør du så nu????

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-06-01 17:07

[snip]

> Hvad gør du så nu????

Jeg bruger ikke HP Colorado drev ;), og de steder de allered er i drift er
det på NT4.0 eller direkte på en win9x arbejdsstation.

Som ekstern bruger jeg..... hov der har du jo startet en ny tråd, se svarert
der

Stor hilsen
/Brian

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-06-01 09:34

<reinhold@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>stk. USA supportere, at HPs eksterne Colorado-drev ikke virker under W2K
>server. (Jeg har lige set efter, men jeg har slettet alle mails.)

L*** - den påstand kunne HPs support pludselig godt bekræfte!

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 28-06-01 23:37

Veritas BackupExec påstår jf. deres kompabilitetsliste, at de understøtter
HP'en, men de uddyber dog ikke at det er under Windows 2000, men da evrsion
8.6 primært er sigtet mod dette burde det være tilfældet.

Se evt. mere her
http://www.support.veritas.com/dsl/lists/device_ddProduct_BEWNT_media_TR3_pr
od1_NT86.htm

MVH
Jesper

PS Det er nok næsten billigere at købe en nyt drev, der understøttes af
2000's egne drivere, evt. md en softwarebundle inkl.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-06-01 11:19

On Fri, 29 Jun 2001 00:36:33 +0200, "news.inet.tele.dk"
<nomail@mail.dk> wrote:

> [...]
>HP'en, men de uddyber dog ikke at det er under Windows 2000, men da evrsion
>8.6 primært er sigtet mod dette burde det være tilfældet.

1.000 tak for linket - jeg er ved at downe de 95 MB nu. Men der står
ikke noget om hvad prisen er på versionen 8.6
I øvrigt mener jeg det er Veritas der har udviklet HPs backupsoftware.

>PS Det er nok næsten billigere at købe en nyt drev, der understøttes af
>2000's egne drivere, evt. md en softwarebundle inkl.

Den billigste jeg har fundet er føromtalte til Onstream, den koster
3350 + moms og plus et SCSII kort.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Flemming Riis

Dato : 29-06-01 23:46

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message

> 1.000 tak for linket - jeg er ved at downe de 95 MB nu. Men der står
> ikke noget om hvad prisen er på versionen 8.6

regn med en 3-5k i en lille udgave.

> I øvrigt mener jeg det er Veritas der har udviklet HPs backupsoftware.

Nope de oem bundler den nogle gange HP har deres Omnicrap