tegnsæt i mails
Fra : Torben

Dato : 13-11-06 15:44

Hej
Jeg står med det problem at der meldes ude fra byen, at e-mails som er sendt
fra min hjemmeside ikke gengiver æøå ordentlig.

Det går fint i Outlook - men ikke Thunderbird

ex.: det vil v?re at g?re opm?rksom p? en sag p? Internettet

jeg benytter:
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "X-Priority: ".$prioritet."\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: ".$status."\n";
$headers .= "X-Mailer: php\n";

Torben

Fra : Morten Vadskær

Dato : 14-11-06 17:20

Torben wrote:

> Det går fint i Outlook - men ikke Thunderbird

Ville en løsning ikke være at bruge æ i stedet for æ, ø i
stedet for ø etc. etc.??.. Kan se, at du rent faktisk skriver, hvilket
tegnsæt du bruger, så kan ikke lige komme på anden løsning.

Morten

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-06 17:53

Morten Vadskær skrev:

> Ville en løsning ikke være at bruge æ i stedet for æ

Næ. Det virker kun i HTML.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 14-11-06 18:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ. Det virker kun i HTML.

Er det ikke også det?

$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

Fra : Torben

Dato : 14-11-06 19:29

> Er det ikke også det?
>
> $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

Jeg er selv lidt forundret over problemet. Men står det fast at det er min
tegnsætning ikke indstillinger i Thunderbird?

Torben

Fra : Morten Vadskær

Dato : 14-11-06 19:37

> Jeg er selv lidt forundret over problemet. Men står det fast at det er min
> tegnsætning ikke indstillinger i Thunderbird?

-Hmm ja, det er det vel også. Ved du, hvilket OS, der er på din server?

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Morten Vadskær

Dato : 14-11-06 19:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ. Det virker kun i HTML.

Ja - og manden sender mails i HTML-format... Derfor forslaget.

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-11-06 23:30

On Mon, 13 Nov 2006 15:44:12 +0100, "Torben" <peterH@mail.dk> wrote:

>Det går fint i Outlook - men ikke Thunderbird

Jeg vil tro, at du ikke angiver noget sted, at du sender i 8bit.

Du kan eventuelt prøve at angive dette:

$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n";

En anden (lille) detalje er, at du afslutter dine header-linjer med \n
og ikke \r\n som standarden ellers foreskriver - men det er
sandsynligvis noget, der alligevel bliver håndteret af
mailapplikationen i din ende.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet