Få info om bruger
Fra : Nederbasse

Dato : 13-11-06 14:33

Hej

Jeg vil gerne vide hvem der retter i en database som bliver tilgået på vores
intranet.
Kan man finde brugers pc navn, login navn eller andet der kan identificere
en bruger eller en pc ?

Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 13-11-06 15:03

Nederbasse wrote:

> [...]
> intranet.
> Kan man finde brugers pc navn, login navn eller andet der kan identificere

Jeg tror ikke umiddelbart at den slags oplysninger er tilgængelige -
måske med JavaScript eller lignende - men som udgangspunkt nej.

Du kan finde brugerens ip med $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Hvis de tilgår
serveren via et LAN burde det give deres lokale ip. Tilgår de serveren
fra WAN, får du desværre kun WAN-ip'en.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 13-11-06 15:20

"Peter Farsinsen" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan finde brugerens ip med $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Hvis de tilgår
> serveren via et LAN burde det give deres lokale ip. Tilgår de serveren

Det drejer sig om 75-80 pc'er som jeg nok kunne finde ip adressen på men der
må være en nemmere metode
Jeg mener at have set noget med at finde brugerens lofin men kan ikke huske
om det var php

Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-11-06 15:51

On Mon, 13 Nov 2006 14:33:06 +0100, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Kan man finde brugers pc navn, login navn eller andet der kan identificere
>en bruger eller en pc ?

Du kan forsøge at lade dem logge ind med NTLM, hvis de i forvejen er
logget ind på et Windows-domæne.

Google efter:
PHP NTLM

Her burde der være en del kodestumper, der kan hjælpe dig.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-11-06 19:05

Nederbasse skrev:
> [...]
> intranet.
> Kan man finde brugers pc navn, login navn eller andet der kan identificere

Hvis de logger ind med http authentication så ligger brugernavnet i
$_SERVER['REMOTE_USER']

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Nederbasse

Dato : 14-11-06 10:02

> Hvis de logger ind med http authentication så ligger brugernavnet i
> $_SERVER['REMOTE_USER']
>
> mvh
>
> Jesper Brunholm

Det var lige det