Forslag til linuxdistribution hvor phpBB e~
Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 16:49

Hej

Kan nogen give mig et forslag til en linuxdistribution
hvor jeg let kan få phpBB op at køre?

Jeg har prøvet på windowsXP med mysqlm men det er
ikke rigtig lykkedes.

Jeg har også forsøgt på suselinux 10, men den gik heller ikke.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-11-06 18:09

sdsf wrote:
> Hej
>
> Kan nogen give mig et forslag til en linuxdistribution
> hvor jeg let kan få phpBB op at køre?

Jeg tror det er lige let ligegyldigt hvilken distribution eller for den
sags skyld operativsystem (As in windows) - problemet er nok bare at det
ikke er grund-let nogen steder, for dig.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://www.gorilla.dk

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 18:29

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det er lige let ligegyldigt hvilken distribution eller for den
> sags skyld operativsystem (As in windows) - problemet er nok bare at det
> ikke er grund-let nogen steder, for dig.
Det har du nok ret i.

Jeg kommer så langt at jeg får installeret php og mysql.
Jeg får også webserweren til at forstå php.
Problemet er begge steder at få forbindelse til mysql.
Hvordan gør jeg det?

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 18:46

--
http://bottleguy.com/
http://dk-sex.dk/main/data/media/653/DSCN2671.JPG

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg får også webserweren til at forstå php.
> Problemet er begge steder at få forbindelse til mysql.
Med windowsXP får jeg følgende meddelelse:
"The PHP configuration on your server doesn't support the database type that
you chose"
Jeg vælger mysql 4/5 da jeg har installeret mysql5.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 19:04

sdsf was thinking very hard :
> "The PHP configuration on your server doesn't support the database type that
> you chose"
> Jeg vælger mysql 4/5 da jeg har installeret mysql5.

Hvilken version af PHP har du ?

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 19:09

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> sdsf was thinking very hard :
>
> Hvilken version af PHP har du ?
php-5.2.0

her pakkede jeg zip-filen ud i roden af c-drevet til
c:\php

Jeg har installeret apache2.2.3

og har tilføjet følgende til httpd.conf
LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php

# configure the path to php.ini
PHPIniDir "C:/php"

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 19:15

> [...]
> php-5.2.0
>
> her pakkede jeg zip-filen ud i roden af c-drevet til
der var inkluderet en php.ini-recommended,
og her har jeg fjernet "-recommended"
så den nu bare hedder php.ini

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 19:19

sdsf used his keyboard to write :

> php-5.2.0

Svjh kan man ikke connecte til MySQL med en default PHP5 installation,
prøv at søge lidt i manualen og på google for at finde ud af det. Det
er noget med licenserne der ikke passer sammen så man manuelt skal
tilføje MySQL support.

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 19:32

> [...]
> prøv at søge lidt i manualen og på google for at finde ud af det. Det er
> noget med licenserne der ikke passer sammen så man manuelt skal tilføje
Det ser ud til at du har ret i det du skriver her.

Har du et forslag til en lettere måde at få phpBB op at køre end den
jeg forsøger her. Evt. en anden database end mysql?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-06 19:47

sdsf pretended :
> Har du et forslag til en lettere måde at få phpBB op at køre end den
> jeg forsøger her. Evt. en anden database end mysql?

Et webhotel, svjh tilbyder Surftown at du blot skal klikke på en knap
så installeres phpBB helt automatisk på dit webhotel.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 20:00

> sdsf pretended :
>
> Et webhotel, svjh tilbyder Surftown at du blot skal klikke på en knap så
> installeres phpBB helt automatisk på dit webhotel.
Det har jeg tidligere gjort, men problemet var her, at jeg ikke kunne få
databasen
ud, og derfor gik alle meddelelser tabt.
Derfor vil jeg selv prøve at have det kørende denne gang.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-11-06 19:36

On Sat, 11 Nov 2006 18:28:49 +0100, sdsf wrote:

> Jeg kommer så langt at jeg får installeret php og mysql.
> Jeg får også webserweren til at forstå php.
> Problemet er begge steder at få forbindelse til mysql.
> Hvordan gør jeg det?
Må jeg foreslå dig xampp fra apachefriends? Du kan hente en windows
installer fra denne adresse: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Apache, PHP5 og MySQL virker umiddelbart efter du har installeret det.
Hvis du har installeret IIS, skal du enten afstallere den eller sætte den
til at lytte på en anden port end 80.

Herefter bør det blot være et spørgsmål om at køre phpBB's installer.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Martin

Dato : 11-11-06 20:18

Grunden er at PHP ikke ved en default php.ini understøtter MySQL (eller
andre databaser)

Men det ændres med en enkelt linje i din php.ini

;extension=php_mysql.dll

Denne linje skal udkommenteres dvs. fjern ;

Det næste du gør er at kopiere filen "libMySQL.dll" fra mysql/bin
biblioteket til c:/windows/system

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 21:25

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ;extension=php_mysql.dll
>
> Denne linje skal udkommenteres dvs. fjern ;
>
> Det næste du gør er at kopiere filen "libMySQL.dll" fra mysql/bin

Jeg har gjort det du foreslår, men det virker stadig ikke desværre.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-06 21:28

Den 11-11-06 21.25 skrev sdsf følgende:

> Jeg har gjort det du foreslår, men det virker stadig ikke desværre.

Undskyld, hvis jeg spørger dumt: Har du startet MySQL-serveren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fis i en hornlygte: Gammelt kommunikationssystem...

Fra : sdsf

Dato : 11-11-06 22:33

> Undskyld, hvis jeg spørger dumt: Har du startet MySQL-serveren?
Ja, det går jeg da ud fra. Jeg kan komme i kontakt med den i et dos-windue
og skrive status, og skifte mellem databaser mv.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-11-06 21:29

On Sat, 11 Nov 2006 21:24:15 +0100, sdsf wrote:

> Det her gik ikke rigtig, måske fordi jeg allerede havde installeret mysql og
> apache.
> Men selv efter at de var afinstalleret lykkedes det ikke.
Hvad var problemet?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-06 00:52

On Sat, 11 Nov 2006 23:11:33 +0100, sdsf wrote:

> Hvordan gør jeg det på windows2000 server?
Jeg er ingen windows-haj, og har ikke en windows ved hånden, men mener at
kunne huske, at det kan instilles under indstillinger->services. Find
noget der ligner i retning af IIS eller Internet Information Service. Åben
indstillinger her og angiv port. Herefter skal du genstarte servicen.

Mit bedste bud til dig er, at du prøver i en windows nyhedsgruppe.

Beklager at jeg ikke kan komme med bedre hjælp;-\

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : sdsf

Dato : 12-11-06 21:40

> [...]
> ikke rigtig lykkedes.
>
> Jeg har også forsøgt på suselinux 10, men den gik heller ikke.

Nu har jeg det til at virke i suse10.
Problemet var at jeg ikke havde sat mysql rigtig op.
Nu har jeg fulgt nogle instrukser so jeg fandt her,
godt nok til windows, men det virker på suse linux.

http://www.devside.net/guides/windows/phpbb

Jeg prøvede det samme på windowsXP, men her går
php og mysql ikke rigtig sammen.
Det er selvfølgelig bare fordi jeg ikke har været præcis nok
i opsætning og i læsning af instruktioner.
Jeg havde egentlig troet det var lettere end det var.