Sammentælling af array
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 08-11-06 10:39

hejsa allesammen

JEg har en status side i php hvor jeg via mysql kalder alle data op, også
nettoprisen pr varenummer.

Nu skal alle varenumrene sammentælles i arrayet så vi får en total status
beløb.. hvordan er det lige jeg gør det så simpelt som muligt ??

Thomas

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-11-06 12:16

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> Nu skal alle varenumrene sammentælles i arrayet så vi får en total status
> beløb.. hvordan er det lige jeg gør det så simpelt som muligt ??

$sum = 0;
foreach($varelinjer as $varelinje){
$sum += $varelinje['pris'];
}

Det er da ret simpelt.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Martin

Dato : 08-11-06 12:48

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> hejsa allesammen
>
> JEg har en status side i php hvor jeg via mysql kalder alle data op, også
> nettoprisen pr varenummer.

Gør det da direkte i mysql, når du alligevel er igang.

SELECT SUM(pris), varenummer, navn ...

> Nu skal alle varenumrene sammentælles i arrayet så vi får en total status
> beløb.. hvordan er det lige jeg gør det så simpelt som muligt ??

Hvis du ikke vil gøre det direkte i databasen, så kan du gøre som Nezar
skriver.

Eller bruge <http://php.net/array_sum>