Min T-Bird siger KNÆK!
Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 23-06-01 14:32

Er der nogen herinde der har prøvet eller kender nogen der har prøvet
at "knække" deres T-Bird under monterign af køler? Er det reelt et
problem eller er de tilfælde jeg har hørt om bare forårsaget af folk
med 10 tommelfingre?

Johnny Lorentzen

Fra : Anders Lund

Dato : 23-06-01 15:07

"Johnny Lorentzen" <johnnylorentzen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at "knække" deres T-Bird under monterign af køler? Er det reelt et
> problem eller er de tilfælde jeg har hørt om bare forårsaget af folk
Jeg kender en der nu har knæket 2 duroner og en tunderbird og der udover
afbrændt endnu 2 Tunderbirder. Han har bare været uheldig!!!! Ok,, det var
forde han ville monter en golden orb på en amd (Dumt!!!!). og de afbrændte
skyldes én defekt køler. 10 tomelfinger,,, Nej, men uheld og uvidenhed kan
skade meget.
De knækkede cpuere virker dog stadig.
Konkution:
Tænker du dig om, holder dig langt fra golden orbs og der ud over tager det
roligt så sker der ikke noget!!

mvh
Anders Lund

Fra : Nic

Dato : 23-06-01 16:07

> De knækkede cpuere virker dog stadig.
Hvad er det så der "knækker"?

Nic

Fra : Henrik

Dato : 23-06-01 16:20

> Hvad er det så der "knækker"?

Uden jeg ved noget om det, vil jeg gå ud fra, at det er de små "hakker" man
sætter køleren fast på.

Men uden dem, er det nok lidt besværligt, at få køleren til at sidde fast.

M.v.h.

Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-06-01 18:41

Nic wrote:

> Hvad er det så der "knækker"?

Det er kernen på CPU´en.
Som man kan regne ud: Knap så godt.
Som oftest betyder det en ny CPU, og de færreste forretninger dækker det
på garantien.

Hvis man er i tvivl, er det en ganske god idé at få forretningen til at
montere køleren, så kan de ikke sige at det er dig selv der har gjort
noget galt.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 23-06-01 21:32

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> wrote in message
> Hvad er det så der "knækker"?
Kanterner!!! Der går små stykker af kantan af cpueren, hvilket ikke er godt,
men man kan være heldig at det ikke betyder noget.

Der er iøvrigt en artikel på www.overclocking.dk der handler om knækkede
cpuere.

mvh
Anders Lund