mobil
Fra : Torben

Dato : 26-10-06 12:01

Hej

Jeres svar afgør desværre om jeg stiller spørgsmålet det rigtige sted.

Hvordan sørger jeg for at mine php-sider kun kan læses af de medier jeg har
bestemt dem til.

Aktuelt er jeg ved at lægge mine sider ud til læsning af mobil og pda'er,
men jeg gerne sikre mig, at siderne ikke kan hentes med alm. browsere inkl.
google. Også omvendt...

Det hører med, at mange mobil-tlf. endnu ikke understøtter klientside
javascript.

Hvis det kan klares på php-niveau, så er det bedst for mit projekt - tror
jeg.

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-06 12:27

Torben skrev:

> Hvordan sørger jeg for at mine php-sider kun kan læses af de
> medier jeg har bestemt dem til.

Det kan klares med CSS.

Lav en fil hvor der står:

   body { display:none; }

Lad os sige at den hedder displaynone.css

Så skriver du i head-sektionen:

<link rel='stylesheet' type='text/css' media='all' href='displaynone.css'>
<link rel='stylesheet' type='text/css' media='handheld' href='handheld.css'>

Hele sidens kode vil kunne sesi en browser, men der vises kun en tom
side.

--
Bertel

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-10-06 12:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det kan klares med CSS.
>
> Lav en fil hvor der står:
>
>    body { display:none; }

Det forhindrer vel ikke Google i at crawle koden?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-06 13:35

Peter Farsinsen skrev:

> Det forhindrer vel ikke Google i at crawle koden?

Nej. Var det formålet?

--
Bertel

Fra : Torben

Dato : 26-10-06 15:19

> Nej. Var det formålet?

Det var også formålet, men det er ikke så vigtigt det eneste google evt. kan
finde vil være en login-side.

Torben

Fra : Martin

Dato : 26-10-06 15:26

Torben wrote:

> Det var også formålet, men det er ikke så vigtigt det eneste google evt. kan
> finde vil være en login-side.

Smid en robots.txt ind i roden.
Eller brug robot meta tags'ne, dem overholder google og MSN Live ihvertfald

Fra : Torben

Dato : 26-10-06 13:30

Tanx Bertel

Torben

Fra : Kasper Johansen

Dato : 26-10-06 12:37

Torben skrev:
> Hvis det kan klares på php-niveau, så er det bedst for mit projekt - tror
> jeg.

<?
print_r($_SERVER);
?>

Kig på User-Agent og valider ud fra det.

Kasper Johansen