PEAR felt navne
Fra : Allan Kok

Dato : 24-10-06 06:34

Jeg ville prøve at bruge PEAR til at kommunikere med min db.
Jeg har sat fetchmode til DB_FETCHMODE_ASSOC.
Men alle feltnavnene kommer ud i mit array som små bogstaver, og ikke som de
er med både store og små, hvordan kan dette problem løses?

mvh
Allan

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-10-06 11:20

"Allan Kok" <allan.kok@fabel.dk> writes:

> [...]
> Men alle feltnavnene kommer ud i mit array som små bogstaver, og ikke som de
> er med både store og små, hvordan kan dette problem løses?

Hvis vi taler PEAR DB, er det en del af deres portabilitets-"lag":
http://pear.php.net/manual/en/package.database.db.intro-portability.php

Se DB_PORTABILITY_LOWERCASE.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Allan Kok

Dato : 24-10-06 11:36

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi taler PEAR DB, er det en del af deres portabilitets-"lag":
> http://pear.php.net/manual/en/package.database.db.intro-portability.php
>
> Se DB_PORTABILITY_LOWERCASE.

Ja det så jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at få dem ud med med både de
store og små bogstaver feltnavnene nu en gang har!

Allan

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-10-06 11:39

> Ja det så jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at få dem ud med med både de
> store og små bogstaver feltnavnene nu en gang har!

Er det ikke bare at not'e DB_PORTABILITY_LOWERCASE mod dine indstillinger?

Fra : Allan Kok

Dato : 24-10-06 15:52

> Er det ikke bare at not'e DB_PORTABILITY_LOWERCASE mod dine indstillinger?

Jeg har slet ikke sat DB_PORTABILITY_LOWERCASE, men eller må jeg jo leve med
at de alle er med små bogstaver!

Allan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 24-10-06 11:54

Allan Kok wrote:

> Ja det så jeg. Men jeg kunne godt tænke mig at få dem ud med med både de
> store og små bogstaver feltnavnene nu en gang har!

Example 33-3. Using setOption() to enable all portability options except
trimming

<?php
// Once you have a valid DB object named $db...
$db->setOption('portability',
DB_PORTABILITY_ALL ^ DB_PORTABILITY_RTRIM);
?>

- Mon ikke du kan gøre det samme med DB_PORTABILITY_LOWERCASE så? ;)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-10-06 16:28

Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> writes:

> [...]

Jeg vil tro det er en del af standardvaerdien, og du derfor eksplicit
skal deaktivere funktionaliteten.

Det var i hvert fald min antagelse.