Forkert afsender - mailform
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-10-06 11:41

Hej

Jeg bruger et mailform plugin.

Det kan ses her:

http://www.kulturvesterbro.dk/forside/kontakt/kontaktformular/

Men afsenderen kommer ikke på i mailen der sendes.

I stedet står der:

root@mailgw1.kleinweb.dk

Hosten er Kleinweb. Hos Surftown er afsender:

H-Sphere Httpd Daemon

Hos servage er der ingen problemer.

Plugin er her:

http://www.phrixus.co.uk/download.php?file=pxs_mail.zip

Jeg kan poste kildekoden, hvis det er.

Håber på gode forslag.

Mark

Fra : Jesper H

Dato : 23-10-06 19:12

Mark Thomas Gazel skrev:
> [...]
>
> I stedet står der:
>
> root@mailgw1.kleinweb.dk
>
> Hosten er Kleinweb. Hos Surftown er afsender:

Hej Mark

Jeg er ikke sikker, men tror fejlen er her:
<?PHP
$headers = '';
$headers = "From: $name <$email>\n"; // your email client will
show the person's email address like normal
$headers .= "Content-Type: text/plain; charset=$blog_chars\n";
// sets the mime type
?>
Efter "From: $name <$email> har du kun \n. Så vidt jeg kan se på
http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php
Så skal det helst være \r\n. De nævner på førnævnte side:
<?PHP
$headers = 'From: webmaster@example.com' . "\r\n" .
?>
.... altså, \r\n for ny linie i headers. Det kan være derfor det
virker hos nogle webudbydere, og ikke andre.

Jeg skal så ikke sige om en webudbyder kan slå det fra, så man ikke
kan sende anden afsender på.

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/
http://www.tandklinikken-vesterbro.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-10-06 22:37

Hej Jesper

> [...]
>>
> ... altså, \r\n for ny linie i headers. Det kan være derfor det
> virker hos nogle webudbydere, og ikke andre.

Jeg har luret fejlen og du sendte mig på rette vej.

Jeg havde ændret "From" til "Fra", da jeg oversatte plugin'et. Lige den del
skal man ikke oversætte, for så kan mailprogrammet ikke finde afsender og
laver en servergenereret afsender i stedet.

Det er mit bud i hvert fald. En php-kyndig vil sikkert sige "Ja, hvad havde
du regnet med?", men det plejer at gå fint med at fordanske tingene, når man
ellers lige holder sig fra de php-følsomme stumper.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-06 22:44

Mark Thomas Gazel skrev:

> Det er mit bud i hvert fald. En php-kyndig vil sikkert sige "Ja, hvad havde
> du regnet med?", men det plejer at gå fint med at fordanske tingene, når man
> ellers lige holder sig fra de php-følsomme stumper.

Det er ikke PHP. Det er NNTP: Network News Transfer Protocol.

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-10-06 22:50

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er ikke PHP. Det er NNTP: Network News Transfer Protocol.

Hvor kommer der nntp ind i billedet ?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-06 00:42

Sune Storgaard skrev:

> Hvor kommer der nntp ind i billedet ?