php og æøå ?
Fra : Ronaldo

Dato : 21-10-06 09:02

Jeg har oprettet nogle brugere, hvis brugernavn indeholder æøå, i en mysql
database, og php vil ikke lege med af en eller anden grund.

Jeg har en lille formular hvor brugeren kan indtaste brugernavn og
adgangskode. Den streng som systemet prøver at query (mysql_query) med ser
sådan her ud:

SELECT * FROM users WHERE username = 'møffe' AND password =
'81dc9bdb52d04dc20036dbd8313ed055'

Jeg får intet resultat tilbage i php (mysql_num_rows), men hvis jeg kopier
strengen og fyrer den af i mysql.exe kommando prompt, så gør jeg.

Hvordan renser jeg den fisk?