Check om fil eksisterer på FTP-server
Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-10-06 17:16

Hej gruppe.

Jeg har lavet et automatisk script, som der sørger for at mirrore alle
billeder på et billede-site til en anden server - via ftp.

Jeg har bygget det ret simpelt op via PHP's ftp-funktioner. Problemet nu
i, at der er ca. 140.000 billeder i en enkelt mappe, og jeg vil gerne
checke om nogle få af dem rent faktisk findes (nogle id'ere med endelsen
".jpg"). Hvis jeg forsøger at få en fil-liste over folderen, så tager
det MEGET lang tid at modtage listen, og det kræver også en del
hukommelse til at parse det hele ud (af en rawlist) osv.

Er der en mulighed for, at jeg kan checke om en enkelt fil eksistere i
folderen UDEN at requeste hele folderens indhold?

Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-10-06 17:33

Kasper Johansen skrev:
> [...]
> det MEGET lang tid at modtage listen, og det kræver også en del
> hukommelse til at parse det hele ud (af en rawlist) osv.

ftp_size() viste sig at løse mine problemer.

Kasper Johansen