Tid i PHP
Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 16-10-06 17:03

Hej,

For noget tid siden lavede jeg noget PHP-script til at slå op i en
database. I den forbindelse havde jeg brug for at generere nogle datoer
i et bestemt format. Det gjorde jeg på følgende måde:

$selectedDay = date('Ymd000000', strtotime("$year-$month-$day"));
$aDayAhead = date('Ymd000000', strtotime("$year-$month-$day") + 3600 *
24);

Hvor $year, $month og $day bare er talrepræsentationer af en eller
anden dato. Det har virket upåklageligt i et halvt års tid, men i dag
finder jeg så ud af at det går galt for d. 29. oktober. $aDayAhead
bliver identisk med $selectedDay. Jeg har repareret det ved at udskifte
den sidste linie med:

$aDayAhead = date('Ymd000000', strtotime("$year-$month-$day") + 3600 *
25);

og det virker så igen, men det virker stadigvæk ikke hvis jeg f.eks.
bruger:

$aDayAhead = date('Ymd000000', strtotime("$year-$month-$day") + 3600 *
24 + 3599);

Det er som om d. 29. oktober er en time længere... Der må være et
eller andet jeg ikke helt forstår?

Med venlig hilsen
Andreas

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-10-06 18:05

andreas2411@gmail.com skrev 16 Oct 2006 09:03:16 -0700

>Det er som om d. 29. oktober er en time længere... Der må være et

Det er den jo rent faktisk også (hint: sommertid).!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 16-10-06 18:37

Arne Feldborg wrote:
> [...]
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Haha - jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen... Tak for hjælpen.

/Andreas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-10-06 09:03

andreas2411@gmail.com skrev:

> Haha - jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen... Tak for hjælpen.

Herlig tråd! :)
--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]