Scrolbar
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 26-11-06 16:59

har set på flere sider at scrolbaren bare blive mindre når man kommer
længere ned hvordan laver man enig det i fks asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-06 23:23

Nikolaj Svendsen skrev:

> har set på flere sider at scrolbaren bare blive mindre når man
> kommer længere ned

Hvad mener du? Har du evt. et link til en af de sider du har set
det på?

> hvordan laver man enig det i fks asp

Scrollbaren kan ikke ændres med asp-kode. I visse browsere kan man,
med ikke-standardiseret kode, påvirke udseendet af scrolbars med
css. Teknikken er gennemgået her:
<http://www.html.dk/artikler/00010/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-11-06 00:47

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I visse browsere kan man,
> med ikke-standardiseret kode, påvirke udseendet af scrolbars med
> css.

Med mindre brugeren har lavet en blokering for det nummer:

http://hjemmesideskolen.dk/net/nocolor.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-06 01:51

Nikolaj Svendsen skrev:

> har set på flere sider at scrolbaren bare blive
> mindre når man kommer længere ned

Hvad mener du med "mindre" - kan du komme med
eksempler på sider der opfører sig på den måde?

> hvordan laver man enig det i fks asp

Jeg forstår ikke din forkortelse "enig", skal der stå
egentlig?

Pas i øvrigt på med forkortelser, der er jo masser af
plads til at skrive ordene fuldt ud, så kan de forstås af
alle.

Du har også "fks", som jeg tolker som "for eksempel",
hvorfor bruger du forkortelsen, når der er plads til det
hele?

Her drejer det sig om forståelse at tekst der kan være
vanskeligt nok at forstå i forvejen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 27-11-06 09:11

Allan Vebel wrote:

> Hvad mener du med "mindre" - kan du komme med
> eksempler på sider der opfører sig på den måde?

På nogle sider, kan man pga. fejl på siden, blive ved med at scrolle
nedad. Herved bliver "skyderen" mindre og mindre jo længere ned man
scroller.
Det er måske det han mener. Jeg har dog desværre ikke et eksempel på
sådan en side på stående fod.

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-06 00:38

Jens Peter Rosenkvist skrev:

> På nogle sider, kan man pga. fejl på siden, blive
> ved med at scrolle nedad. Herved bliver "skyderen"
> mindre og mindre jo længere ned man scroller.

Det har jeg set - det er vist noget med højde i procent.

> Det er måske det han mener. Jeg har dog desværre
> ikke et eksempel på sådan en side på stående fod.

Jeg efterlyser også bare et link til hans side, når han nu
ikke er i stand til at forklare problemet fyldestgørende.

Jeg tror bare ikke at det har noget med asp at gøre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 27-11-06 16:10

fks edbpriser.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 27-11-06 19:39

Nikolaj Svendsen wrote:
> fks edbpriser.dk
> "Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev i en meddelelse

Det er ikke alle der oplever det på EDBpriser.dk. En gang oplevede jeg
selv altid den fejl på siden, men det er efterhånden længe siden, at jeg
sidst oplevede det.
Jeg fandt aldrig ud af, hvad fejlen skyldtes.