Giv et nummer
Fra : Jacob ..

Dato : 23-11-06 21:15

Hej

Det er længe siden jeg har haft brug for følgende funktion, og
jeg kan *bare* ikke huske hvordan den laves:

Jeg henter et recordset fra en Access database med et ukendt
antal poster, og ønkser at give hver record et nummer startende
fra 1 og fremefter.

Er det sort snak?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 21:28

"Jacob .."
> [...]
>
> Jeg henter et recordset fra en Access database med et ukendt
> antal poster, og ønkser at give hver record et nummer startende

Når du gennemløber recordsettet sætter du en tæller ind der tæller
op for hvert gennemløb.

iX = 0
do until rst.eof
' Hvad der nu skal ske inde løkken
iX = iX +1
rst.movenext
loop

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 21:30

"Jacob .." <jacob@cobbe.dk> skrev
> Jeg henter et recordset fra en Access database med et ukendt
> antal poster, og ønkser at give hver record et nummer startende
> fra 1 og fremefter.
>
> Er det sort snak?

Næh...
Lav en variabel, og sæt den til 0(nul) inden dit loop.
Inde i dit loop opskriver du variablen = "var=var+1"

Bjarne