Variabel som argument i Server.Mappath
Fra : Phecdaret

Dato : 23-11-06 20:27

Hej NG.

Jeg vil gerne have stående i bunden af mine sider, hvornår de
sidst er opdateret. Funktionen der finder ud af det ligger i en
include fil, og den skal derfor selv finde ud af, hvilken side
den er på. Min kode ser således ud:

<%

scr = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "<br>"
loc = instrRev(scr,"/")
scr = mid(scr, loc+1, len(scr) - loc)

' Variabler
Dim fso, f, filespec

' Find den fysiske placering af folderen
filespec = Server.Mappath(scr)

' FileSystem objektet

' File objektet
Set f = fso.GetFile(filespec)

Response.Write "Sidst opdateret: " & f.DateLastModified

%>

Desværre får jeg hele tiden fejl på sætningen:

filespec = Server.Mappath(scr)

Hvordan skal scr stå i den parentes, for at det virker?

Det underlige er, at hvis jeg skriver " Response.Write scr ", så
giver den mig det rigtige navn, men det virker bare ikke i
server.Mappath().

Mvh Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-06 23:48

Phecdaret skrev:

> scr = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "<br>"
> loc = instrRev(scr,"/")
> scr = mid(scr, loc+1, len(scr) - loc)

Hvordan ser scr ud når du udskriver den?

> Desværre får jeg hele tiden fejl på sætningen:
>
> filespec = Server.Mappath(scr)

Hvilken fejl får du?

Hvis du bare skal have den fysiske sti på scriptet, så prøv at
bruge servervariablen PATH_TRANSLATED - den giver (i hvert fald på
en IIS6) adressen direkte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Phecdaret

Dato : 24-11-06 08:07

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvordan ser scr ud når du udskriver den?

Hej Jens

Når jeg udskriver med " Response.Write (scr) ", så giver den mig
navnet på siden - præcis som jeg ønsker. Fx. news.asp. Problemet er
nu at få overført dette til Server.Mappath() i variablen scr.

> Hvilken fejl får du?

Den skriver:

Fejltype:

Server.MapPath(), ASP 0173 (0x80004005)
Der blev angivet et ugyldigt tegn i parameteren sti for
MapPath-metoden.

/include sidefodbox3.asp, line 15

> Hvis du bare skal have den fysiske sti på scriptet, så prøv at
> bruge servervariablen PATH_TRANSLATED - den giver (i hvert fald på
> en IIS6) adressen direkte.

Adressen ligger allerede i scr, men jeg kan ikke få den overføet til
Server.Mappath().

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-06 10:49

Phecdaret skrev:

> Når jeg udskriver med " Response.Write (scr) ", så giver den
> mig navnet på siden - præcis som jeg ønsker. Fx. news.asp.

Har du tjekket at der ikke ryger mellemrum eller lignende med (prøv
med response.write """" & scr & """"

> Adressen ligger allerede i scr, men jeg kan ikke få den
> overføet til Server.Mappath().

Pointen med at bruge PATH_TRANSLATED er at du helt slipper for at
bruge Server.Mappath.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Phecdaret

Dato : 24-11-06 12:17

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Har du tjekket at der ikke ryger mellemrum eller lignende med (prøv
> med response.write """" & scr & """"

Det er her fejlen ligger. Skriver jeg ovenstående, får jeg:

"news.asp
"

Den laver altså et linieskift, hvilket Server.Mappath ikke vil
modtage. Gad vide hvornår jeg selv lærer at fange de her idiot-fejl!
Indtil da er det rart, at nogle andre gør det. Tak for det Jens

> Pointen med at bruge PATH_TRANSLATED er at du helt slipper for at
> bruge Server.Mappath.

Du har ret! Det virker nu.

Tak for svaret.

Mvh Kenneth