Besøgstæller
Fra : F.S.

Dato : 23-11-06 15:15

Jeg har en hjemmeside med 14 underlinks. Jeg vil gerne have en besøgstæller
anbragt i alle 14 enheder, som skal virke uafhængigt af hinanden. Tællerne
skal sikkert have hver sin tællerkode. Hvordan finder jeg sådan nogle
tællerkoder ? Det behøver kun at være en simpel tæller, som angiver, hvor
mange der har været inde på de enkelte sider (underlinks).

FS.

Fra : Thrane

Dato : 24-11-06 08:14

"F.S." <washingtonFJERNDETTE@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> tællerkoder ? Det behøver kun at være en simpel tæller, som angiver, hvor
> mange der har været inde på de enkelte sider (underlinks).

Meget simpel løsning:

Indsæt dette:
<%
Sub ShowCounter(bType)
if session("xxx") = "" then
Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strDir = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
strCountFile = Server.MapPath(Left(strDir, InStrRev(strDir,"/"))) &
"\counter.txt"
' On Error Resume Next
Set objFile = objFS.OpenTextFile(strCountFile, 1, False)
tmpHits = Trim(objFile.ReadLine)
tmpHits = tmpHits + 1
objFile.Close
Set objFile = objFS.CreateTextFile(strCountFile, True)
objFile.WriteLine(tmpHits)
Set objFS = Nothing
session("xxx") = tmphits

Response.Write tmpHits
else
tmphits = session("xxx")
Response.Write tmpHits
end if
End Sub
%>

Erstat xxx med en unik kode for siden og giv også counter.txt et unikt navn
for siden.
Husk at counter.txt skal have skriverettigheder!

Vil du have vist counteren på siden, indsæt:
<% ShowCounter(2) %>

/Thrane