køre script der ikke kan afbrydes af bruge~
Fra : Simon K

Dato : 20-11-06 10:10

Jeg har lige søgt lidt i gruppen på en løsning på, hvordan et
script kan aktiveres af brugeren, men derefter ikke afbrydes før det
er kørt færdig ved fx. at lukke browseren.

Jeg fandt en gammel tråd
(http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_frm/thread/103a78a3a50e8202)
der skitserede nedenstående muligheder:

a) Reload af nuværende side.
b) Åbning af skjult popupvindue.
c) Kørsel via javascript
d) Du kan have en frame med højde el. bredde på 0px, så den vil
være skjult.

Jeg vil dog gerne have en der mere sikkert ikke kan afbrydes af
brugere.
a,c,d kan afbrydes ved at lukke vinde eller browse væk.
I b skal man tage højde for popupblocker og at vinduet vil figurere
på taskbaren.

Kan man ikke skyde koden til global.asa til straksafvikling og så
tjekke fra afsendervinduet når koden er kørt færdig?

pft. og venlig hilsen
Simon K

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-06 10:59

Fra : Simon K

Dato : 21-11-06 11:00

Lars Hoffmann skrev:

Hej Lars
Vil du uddybe ovenstående?

Mvh Simon K

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-06 15:22

Simon K wrote:

> Hej Lars
> Vil du uddybe ovenstående?

beklager, jeg ville slet ikke have skrevet noget, men ramte de forkerte
taster.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-11-06 11:21

On 20 Nov 2006 01:10:17 -0800, "Simon K" <simon@nosuchcompany.dk>
wrote:

>Jeg har lige søgt lidt i gruppen på en løsning på, hvordan et
>script kan aktiveres af brugeren, men derefter ikke afbrydes før det
>er kørt færdig ved fx. at lukke browseren.

Du må lige skitsere lidt mere, hvad dit problem er.

Hvis scriptet skativeres på serveren, vil det også "køre færdigt" på
serveren - medmindre der kræves input undervejs.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Simon K

Dato : 22-11-06 12:06

Hej Jørn
Tak for svar.

Jørn Andersen skrev:
> Du må lige skitsere lidt mere, hvad dit problem er.
Jeg skal køre et script der manipulerer kraftigt med posterne i en
database. Jeg er derfor interesseret i, at det kan køre færdigt, når
først det aktiveres af brugeren.

> Hvis scriptet skativeres på serveren, vil det også "køre færdigt" på
> serveren - medmindre der kræves input undervejs.
Ok, det vil sige at hvis brugeren fx. klikker på et link der åbner et
popupvindue som skal til at køre koden, så kan brugeren ikke afbryde
det ved enten at lukke popupvinduet eller klikke på linket der åbnede
popuppen en gang til? Scriptet kræver ikke brugerinput undervejs.

Mvh Simon K