Kan kun skrive felt en gang...
Fra : Magnus

Dato : 19-11-06 10:14

Når jeg trækker noget ud af min MySQL database så kan jeg kun skrive feltet
en gang dvs. resten af gangene er det som om feltet er tomt.

Med nedenstående skulle den gerne skrive emne feltet 4 gange men jeg får det
kun en gang resten af gangene får jeg kun "<br>" hvordan kan det være?
Jeg er nødsaget til at ligge feltet over i en variable og bruge den alle de
steder jeg skal bruge det.

SQL="fhæshofsdsødnfsdnf.....
Set RS=conn.execute(SQL)

Response.write RS("emne") & "<br>"
Response.write RS("emne") & "<br>"
Response.write RS("emne") & "<br>"
Response.write RS("emne") & "<br>"

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 07:54

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i>
> [...]
> Jeg er nødsaget til at ligge feltet over i en variable og bruge den alle

Du skal vel have det i en variabel....

var=Set RS=conn.execute(SQL)
Response.write var & "<br>"
Response.write var & "<br>"
Response.write var & "<br>"
Response.write var & "<br>"

Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 09:31

Magnus skrev:

> Når jeg trækker noget ud af min MySQL database så kan jeg kun
> skrive feltet en gang dvs. resten af gangene er det som om
> feltet er tomt.

Hvilken felttype drejer det sig om?

Med større datamængder (notat-felt i Access, ntext i MSSQL, ?? i
mysql), kan man godt opleve det du beskriver.

> Jeg er nødsaget til at ligge feltet over i en variable og bruge
> den alle de steder jeg skal bruge det.

- det er netop løsningen på problemet. Hvad er grunden til at du
gerne vil undgå en variabel? Netop når du skal bruge samme
oplysning flere gange, er en variabel en god ting at bruge - så kan
du nøjes med at læse data én gang.

> SQL="fhæshofsdsødnfsdnf.....

- hm, den sql-variant kender jeg vist ikke
--
Jens Gyldenkærne Clausen