hjælp igen hehe
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-11-06 16:30

Nu har jeg gjordt som du sagde men kan jeg ikke skrive nick = nick =
<%=Session("brugernavn") %> nick er et tekst felt

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-06 16:37

Nikolaj Svendsen wrote:
> Nu har jeg gjordt som du sagde men kan jeg ikke skrive nick = nick =
> <%=Session("brugernavn") %> nick er et tekst felt

Mener du at nick er en tekst variable?

I så tilfælde kan du bruge:

<%
nick = Session("brugernavn")
%>

husk at <%=variabel%> kun bruges til at udskrive variablen

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 16:47

Hej Nikolaj : )

Tag kun følgende som en venlig forklaring:

Når du skriver flere indlæg der handler om samme emne, så er det lettere for
os andre at finde hoved og hale i, hvis du skriver indlæggene i samme tråd.
En tråd er en række af indlæg relateret til samme emne.
Dit første indlæg er f.eks. "fra en anden side" (det første jeg kunne finde
i al fald). Hvis du havde sagt "tusind tak" til Jens' indlæg og dit "hjælp
igen" indlæg var lagt i samme tråd, var det lettere at se sammenhængen.

** For at besvare dit spørgsmål ************************
Hvis din tekstboks skal forudfyldes med sessionvariablen så gør som følger
(på CHAT.ASP, f.eks.):

<input type="text" name="indtastning" value="<%=session("brugernavn")%>">

Venligste hilsener - Jakob

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-11-06 17:00

jeg har en mappe der hedder chat inde i den er default se evt
http://www.alt-sjov.dk/chat/default.asp det tekstfelt bruges til og logge
ind på chat ude på www.alt-sjov.dk kan man logge ind tilmelde sig og sådan
når man logger ind så er der et variabel der hedder FNAME det vil jeg så
gerne ha at når man går ind på chat så står det FNAME er automatisk kan i
hjælpe

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 17:22

Hm... så vidt jeg kan se på chatten, så sættes det navn man skrev i
forsidens indtastningsfelt foran alt hvad man siger i chatten.
Så hvis det også stod i indtastningsfeltet inde på chatten ville der komme
til at stå f.eks.

"Henrik: Henrik Hej"

- så jeg tror ikke jeg helt forstår hvad du mener.

Er det fordi du gerne vil have forudfyldt navnefeltet på forsiden fra besøg
til besøg?

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-11-06 18:20

hmm vil bare gerne have at man skal oprtte en bruger før man kommer kan
komme på chatten har bruger oprettelse men da jeg begyndte på asp i torsdags
er jeg ikke så god endnu

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 21:38

Skal brugeren gemmes fra gang til gang?
For i så fald kan det fint gøres med Cookies, men hvis der skal kunne
checkes centralt fra om brugernavnet er taget - så skal du til at i gang med
en database også.

Hvis du først er startet med ASP i torsdags, så ville jeg vente med
databasen hvis jeg var dig : )

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-11-06 22:05

Hvis du ser på min side har jeg brugernavn og registrering det jeg så bare
skal bruge er at når man logger ind på sin bruger skal brugernavnet
automatisk så i det tekstfelt hvor man logger ind på chatten se evt
www.alt-sjov.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 23:00

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så kan du i den ASP kode der kører når
brugeren klikker "SUBMIT FORM" på den lilla registreringsformular gemme
brugernavnet i en cookie vha. følgende kodestump:

Response.Cookies("brugernavn") = Request.Form("Username")

[Ovenstående kode forudsætter at feltet hedder "Username"]

Fra da af kan du forudfylde brugernavnsfeltet på sidens chatlogin med
følgende kode:

<input type="text" size="20" name="txtUsername"
value="<%=Request.Cookies("brugernavn")%>">

Håber det virker : )

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-06 23:31

Jakob Lund Krarup skrev:

> Hvis jeg ikke husker helt forkert, så kan du i den ASP kode
> der kører når brugeren klikker "SUBMIT FORM" på den lilla
> registreringsformular gemme brugernavnet i en cookie vha.
> følgende kodestump:

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
bundciterer. Læs venligst min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 09:21

> Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
> bundciterer. Læs venligst min signatur.

Hehe... det fremgår nok *hvem* jeg svarer, eftersom det kun er Nikolaj og
mig der har indlæg i denne tråd.
Men jeg er helt enig i at det er en god idé at svare under hvert spørgsmål -
det vil jeg prøve at huske ;o )

- Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 09:25

Jakob Lund Krarup skrev:

> Hehe... det fremgår nok *hvem* jeg svarer, eftersom det kun er
> Nikolaj og mig der har indlæg i denne tråd.

Nej - det fremgår ikke hvis man har sjult gamle indlæg i tråden og
derfor kun ser dit nye svar uden citater.

> Men jeg er helt enig i at det er en god idé at svare under
> hvert spørgsmål - det vil jeg prøve at huske ;o )

Tak.
--
Jens Gyldenkærne Clausen