fra en til en anden side
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-11-06 14:01

hej har sat et bruger oprettelses system op det virker fint men vil gerne
tilføje en chat til det så mit spørgsmål er jeg har en side med login vore
login hedder username variablen username skal jeg så også bruge i et andet
dokument hvordan gør man det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-06 15:52

Nikolaj Svendsen skrev:

> [...]
> har en side med login vore login hedder username variablen
> username skal jeg så også bruge i et andet dokument hvordan

Hej Nikolaj. Du kan bruge en session-variabel.

NB: Det er svært at finde hoved og hale i dit indlæg når du skriver
hele teksten ud i et. Prøv at sætte et punktum en gang i mellem.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 15:56

På den side hvor du har username i et formfelt kan du f.eks. gemme i
Session.
Session er et område af RAM på serveren, hvor hver enkelt bruger får tildelt
plads. De informationer som tilhører den enkelte bruger huskes ved hjælp af
en cookie på klienten med et ID i.

F.eks.

-- LOGIN.ASP --
<%Session("brugernavn") = Request.Form("username")%>

-- CHAT.ASP --
Hej <%=Session("brugernavn")%>

Venligste hilsener - Jakob