Dropdown / combo
Fra : bo

Dato : 18-11-06 09:00

Jeg vil gerne kunne hente navne i en database over i en dropdown
så dem der indsætter en nyhed bare finder deres navn.

Når nyheden så sends sendes deres person data med til samme tabel
fra den tabel hvor oplysningerne er hentet.

Måske lidt indviklet - men nogen der kan hjælpe med et link hvor
jeg kan henete en kode eller læse mere om dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 09:23

"bo" <bobo@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne kunne hente navne i en database over i en dropdown
> så dem der indsætter en nyhed bare finder deres navn.

Google
Se denne...
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_serverside_asp/default.asp?messageid=%3C434a3927%240%2449012%2414726298%40news%2Esunsite%2Edk%3E

Bjarne

Fra : bo

Dato : 18-11-06 10:19

> Google
> [...]
Har set den,men kan ikke få den til at virke.
Jeg skal hente fra en database der hedder db1, tabellen t1 - og feltet "overskrift"
Har prøvet at rette til - men uden held ;o(

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 10:37

"bo" <bobo@dbmail.dk> skrev

> Har set den,men kan ikke få den til at virke.
> Jeg skal hente fra en database der hedder db1, tabellen t1 - og feltet
> "overskrift"
> Har prøvet at rette til - men uden held ;o(

Hvad database er det...???
Hvad fejl får du...???

Bjarne

Fra : bo

Dato : 18-11-06 10:50

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 11:14

"bo" <bobo@dbmail.dk> skrev

Lad os se din kode...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-06 14:01

bo skrev:

> db1.mdb - får siden intern sever fejl

Denne fejl: <http://asp-faq.dk/article/?id=45> ?

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bo

Dato : 18-11-06 14:26

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Denne fejl: <http://asp-faq.dk/article/?id=45> ? JA
>
> <%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%strConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ="
& Server.MapPath("db1.mdb")%>

<head>
charset=windows-1252">
<title>Drop Down fra database</title>
</head>

<%set rsRecordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsRecordset.ActiveConnection = strConn
rsRecordset.Source = "SELECT * FROM t1 ORDER BY overskrift ASC"
rsRecordset.CursorType = 0
rsRecordset.CursorLocation = 2
rsRecordset.LockType = 3
rsRecordset.Open
rsRecordset_numRows = 0%><select size="1" name="overskrift">
<% While NOT rsRecordset.EOF %>
<option
value="<%=(rsRecordset.Fields.Item("overskrift").Value)%>"
selected><%=(rsRecordset.Fields.Item("overskrift").Value)%></opti
on>
<%
rsRecordset.MoveNext
Wend
SET rsRecordset= nothing%></select>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-06 14:33

bo skrev:

> JA

Og hvilken fejl får du så når du følger rådet på siden?

PS: Det er svært at skelne mellem citat og din nye tekst - sæt
venligst en tom linje mellem citater og dine kommentarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bo

Dato : 18-11-06 15:46