Dato uden tid
Fra : bo

Dato : 11-11-06 17:37

Jeg henter dato fra database med
<%
DO WHILE NOT rs.EOF
overskrift = rs("overskrift")
tekst = rs("tekst")
dato = rs("dato")
ID = rs("ID")

%>
og
<%=dato%>

Men jeg får også tiden med. Hvordan får jeg den væk.
Har prøvet alt, undtagen det rigtige.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-11-06 20:33

bo skrev:
> [...]
> og
> <%=dato%>
>
> Men jeg får også tiden med. Hvordan får jeg den væk.

Få din database til at levere datoen alene. Så er det problem løst.

Mvh. Michael.

Fra : bo

Dato : 11-11-06 22:42

Michael Zedeler wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
..

> Få din database til at levere datoen alene. Så er det problem løst.
>
> Mvh. Michael.

Tak for tippet - men jeg ved ikke hvordan - det er derfor jeg spørg.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-06 23:06

bo skrev:

> [...]

Hvad er der nu galt med FormatDateTime-funktionen?

<http://gyros.dk/usenet/asp/formatdato.asp>

> Tak for tippet - men jeg ved ikke hvordan

Hvilken database drejer det sig om? Og hvor får du datoen fra i
databasen (er det et felt, en fast beregnet værdi eller en
beregning på et felt?)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bo

Dato : 12-11-06 08:18

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvad er der nu galt med FormatDateTime-funktionen?
>
> <http://gyros.dk/usenet/asp/formatdato.asp>

>Hej Jens.

Det er der ikke noget galt med, men jeg skal hente oplysningerne
fra en database hvor jeg får både dato og tid med.

Prøv evt at læs mit første indlæg.
Bo

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-11-06 09:23

On 12 Nov 2006 07:17:30 GMT, bo <bobo@dbmail.dk> wrote:

>Jens GyldenkærneClausen wrote

>Det er der ikke noget galt med, men jeg skal hente oplysningerne
>fra en database hvor jeg får både dato og tid med.

I snakker vist lidt forbi hinanden. Hvis du læser det link, som Jens
gav dig, så kan du se, hvordan FormatDateTime bruges til kun at vise
dato - fx:

dato = FormatDateTime(rs("dato"), 2)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-06 12:25

bo skrev:

> Det er der ikke noget galt med, men jeg skal hente oplysningerne
> fra en database hvor jeg får både dato og tid med.

Det er jeg helt klar over. FormatDateTime kan præcis det du
efterlyser - udskrive en dato (inkl. tid) som du ønsker det - fx
uden tid.

> Prøv evt at læs mit første indlæg.

Prøv evt. at læse det link jeg gav

(funktionen Now() returnerer en dato med tid - præcis samme slags
værdi som du får hvis du henter en datoværdi med tid fra en
database)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bo