vise filer med æøå
Fra : Helle Lindholm

Dato : 10-11-06 12:55

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud ad , hvad der
skal ændres i nedenstående kode, for at jeg kan få den til også
at kunne downloade filer, hvor filnavnet indeholder æ ø eller å
(koden virker udmærket til filer uden danske bogstaver)

Koden er:

<%
' Get file details
Filename = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" &
request("Filename"))))

' create stream object
on error resume next
Set GetFile = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
GetFile.Type = 1
GetFile.Open
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("linjefaguploads\"&Filename)

If Err.number = 0 Then
Response.Clear
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment;
filename="&Filename
Response.AddHeader "Content-Transfer-Encoding","binary"
Response.BinaryWrite GetFile.Read
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.End()
Else '< Error
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.Redirect("/default.asp?p=error")
End If
%>

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 13:35

Helle Lindholm skrev:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud ad , hvad der
> skal ændres i nedenstående kode, for at jeg kan få den til også
> at kunne downloade filer, hvor filnavnet indeholder æ ø eller å

Hvilken fejl får du når du prøver?

> ' Get file details
> Filename = server.HTMLEncode(Trim(cstr("" &
> request("Filename"))))

Hov - her går det i hvert fald galt. Du skal ikke htmlencode dit
filnavn når det er asp der skal bruge det (htmlencoding skal bruges
for at vise noget på html-siden - det er ikke tilfældet her).

Jeg tror slet ikke du skal konvertere filnavnet - men hvis du skal
konvertere, skal det være med URLencode i stedet.

> ' create stream object
> on error resume next

Et tip til fejlfinding. Hvis en side driller, så start med at kigge
på asp-parserens egne fejlmeddelelser. Sætningen on error resume
next kobler fejlhåndtering og -visning ud, så fjern den
(udkommenter den) mens du fejlfinder.

Tjek i øvrigt også at du ikke får åbnet for at man kan hente en
vilkårlig fil ned fra serveren.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen