Nybegynderhjælp :o)
Fra : Titan Møller

Dato : 08-11-06 15:08

Hej allesammen.

Jeg har fulgt guiden på html.dk og prøvet at lave et lille script
der via en formular skulle indstætte data i en access database.

Selve scriptet der indsætter i databasen, ser således ud:

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("/stem/stem.mdb")
RsVote.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &
DBPath
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Insert into users (username) values('" &
Request.Form("username") & "')"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
end if

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
done

Nogen der kan konkludere hvor fejlen ligger?
På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-11-06 17:48

On 08 Nov 2006 14:07:59 GMT, Titan Møller <titan@kuzkuz.dk> wrote:

>Jeg har fulgt guiden på html.dk og prøvet at lave et lille script
>der via en formular skulle indstætte data i en access database.
>
>Selve scriptet der indsætter i databasen, ser således ud:

Tag et ekstra kig på:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp>
<snip>

>' SQL forespørgsel
>strSQL = "Insert into users (username) values('" &
>Request.Form("username") & "')"
>' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
>Set rs = Conn.Execute(strSQL)

At indsætte er ikke det samme som at udvælge. Når du indsætter er der
ikke data, der skal trækkes ud i et recordset.

Erstat:
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
med:
Conn.Execute(strSQL)
- som udfører INSERT-forespørgslen.

<snip>

>Nogen der kan konkludere hvor fejlen ligger?

Du har ikke givet nogen oplysninger om, at der er en fejl eller
hvilken fejl, der er tale om.
Husk at oplyse fejlsymptomer (hvad sker der i f.t., hvad du forventer
der skal ske? Er der fejlmeddelelser? Osv.)
Der er meget få, der er synske i denne gruppe

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj