W2K + W98 Netværk...Adgangskoden er udløbe~
Fra : [SharkFish]

Dato : 23-06-01 13:58

Hej NG

Her er problemet. Jeg har et lille netværk mellem en W2K proff. maskine og
en Win98 maskine som jeg har haft deaktiveret i en periode. Nu har jeg
aktiveret det igen.
Men når jeg vil have tilgang til det sharedrev som findes på W2K maskinen så
får jeg beskeden; "Der er ikke længere adgang til //****. Adgangskoden er
udløbet" Nu er spørgsmålet..hvilken adgangskode. Jeg kan sgu ikke rigtig
huske hvad jeg gjorde da jeg satte det op.... Er det nogen der har et tip.

Ps Der er adgang fra W2K til Win89 maskinen, bare ikke den anden vej..

Morten

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 23-06-01 14:41

"[SharkFish]" <mortenfa34@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> udløbet" Nu er spørgsmålet..hvilken adgangskode. Jeg kan sgu ikke rigtig
> huske hvad jeg gjorde da jeg satte det op.... Er det nogen der har et

Dit password er sikkert udløbet på Win2000-maskinen.

Højreklik på ikonet "My Computer" på skriveborder og vælg "Manage". Vælg
"Local users and groups" og herefter "Users". Dobbeltklik på den profil
der er udløbet og sæt hak i "User cannot change password" og "Password
never expires" og intet andet.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : [SharkFish]

Dato : 24-06-01 08:57

Hej Jesper

Ja.... tak skal du have, det var jo det der var galt. Nu virker alt

Tak for hjælpen og god søndag...